Vyhrňte si rukávy

29.04.13 | autor Channah

Po delší době zas něco pro pány: představte si, že vyrazíte na ples nebo svatbu zakončenou svatební hostinou a veselím. Či jakoukoli jinou událost oficiálnějšího rázu, která vyžaduje oblek. V obleku začne být brzy horko, nedejbože když od vás partnerka očekává taneční aktivitu. Ale i bez pohybu často s postupujícím večerem teplota v sále vzroste a v saku začne být nepříjemné horko. Jak téhle patálii předejít? Vezmete si pod sako košili s krátkým rukávem! Z košile je stejně pod sakem vidět jen límeček a pár knoflíků a až v pozdních hodinách sako na baru s úlevou sundáte, tak už nějaký krátký rukáv bude každému stejně jedno.

Vyřešeno. Nebo ne? Pokud přijmeme za své, že rukáv saka měl by končit v ohybu zápěstí (tedy ne až někde u začátku prstů) a okraj manžety košile by z něj měl o kousek vyčnívat, rychle zjistíme, že tento kýžený vzhled se vám u košile s krátkým rukávem nepodaří, ani kdybyste se na hlavu postavili a ušima odráželi. Takže vám sláma z bot poleze hned od začátku, nejen tehdy, kdy už "to bude každému jedno".

Zdroj: http://www.josbank.com

Přimlouvám se tedy snažně za to, aby košile s krátkým rukávem zůstala ve vašem šatníku připravená na letní dovolenou nebo posezení v zahradní restauraci. Bohužel stále přetrvává pomyslná rovnice, že košile = formální kus oblečení. I když třeba kostkovanou flanelovou košili by si (snad) na ples nikdo nezval, u jednobarevné košile s krátkým rukávem jsou jak se zdá někteří pánové stále trochu zmateni.

Zdroj: http://www.freshpromotions.com.au/clothing

Pokud na krátkém rukávu z důvodu pohodlnosti nebo ležérnosti trváte, mám pro vás "tajný" tip: vyhrnuté rukávy. Rukávy u košile si na volebních billboardech kasali Obama i Nečas - a jejich poradci dobře věděli, proč jim něco takového radí. Vyhrnutý (nebo přesněji řečeno: vyrolovaný) dlouhý rukáv u pánské košile vypadá mužně, dynamicky a devíti z deseti žen tato úprava připadá zatraceně přitažlivá. Je to samozřejmě ležérní varianta, nezačněte tedy kasat hned při svatebním obřadu nebo formální části plesu (na diskotéku po půlnoci klidně rolujte). Pak je ovšem úspěch zaručen a zhrzení kolegové v krátkých rukávech budou s kyselými obličeji pozorovat váš nově získaný šarm a eleganci :)

Zdroj: http://www.ihatethemedia.com

Zdroj: http://www.artofmanliness.com

Zdroj: http://menknowpause.fooyoh.com

(Zlé jazyky beztak tvrdí, že košili s krátkým rukávem nosí jen řidiči autobusu, obsluha fast foodu a Dwight.)

Zdroj: http://noblecustom.com

Upozornění pro rýpavé: celý text je samozřejmě o nevhodnosti nošení košile s krátkým rukávem pod oblekovým sakem (tj. pro formální příležitosti) - pod volnočasové sako (blejzr) si vezměte klidně triko a budete vypadat skvěle...

Zdroj: http://effortlessgent.com

Autorka

Channah

Lektorka tance a angličtiny, fotografka, milovnice ženskosti a blogerka na poloviční podvazek. Její blog najdete na http://mezinebemazemi.blogspot.cz/

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Bambi2
6 příspěvků 29.04.13 00:04

Jsem rozhodně jedna z devíti.

 
janiiiv
781 příspěvků 29.04.13 00:39

.

Příspěvek upraven 27.09.13 v 12:50

 
katkarinka
1255 příspěvků 29.04.13 00:09

Vyhrnuté rukávy mi prídu strašne sexy :P

Příspěvek upraven 29.04.13 v 15:40

 
Jirkátor
1514 příspěvků 30.04.13 05:44

Mě taky, ale jen na ženách :D

 
Bugatti
4051 příspěvků 29.04.13 00:38

O nevhodnosti košile s krátkým rukávem do formálního obleku by měl někdo informovat i prodavačky. Kupovali jsme košili na promoci a prodavačka nám stále vnucovala bílou košili s krátkým rukávem, která (až na ten rukáv) vypadala celkově dosti společensky. Mladému muži se ten nápad moc líbil a dalo mi dost práce přesvědčit ho, že krátký rukáv k takové příležitosti opravdu není vhodný. Důležitý je ale hlavně kvalitní oblek z tenké vlněné látky, v porovnání s levnými polyesterovými krunýři je komfort nesrovnatelný.

 
Shiro
354 příspěvků 29.04.13 00:46

Nevím proč, ale ve formálním saku si vždy připadám jak bečka. Takže na méně formální akce (maturitní ples své Alma Máter) si beru sako neformální, a stejně jsem tam obv. za nejlépe oblečeného. A na formálnější akce (ústní zkouška na VŠ) si beru místo saka formální podsakovou vestu. a obv. jsem opět nejlépe oblečený :D

 
toad
3 příspěvky 10.05.13 02:27

Ústní zkouška na vš je tak formální záležitost? Já tam chodím normálně v tričku a mikině/svetru (podle ročního období). Někteří lidé nosí obleky ale s vyšším ročníkem bych řekl ubývají :)

 
Shiro
354 příspěvků 10.05.13 23:14

Jo, tak na fildě, peďáku nebo technice budiž, ale na právech bych u ústní vypadal v triku trochu divně…

 
Lenicka07
74 příspěvků 14.05.13 17:08

Kéž by byly zpět ty časy, kdy se na VŠ formálně ke zkouškám chodilo. Bohužel jsem také na vysoké a o zkouškovém mě pokaždé zrak přechází (ne obdivem).
Celkově nějak kultura upadá… Stačí si poslechnout slovník některých spolustudentů, za který by se nemusel ani dlaždič stydět.
Bohužel tento „uvolněný“ duch přechází i na učitele, je možné je potkat i v ponožkách v sandálech. Krátký rukáv u košile a sako o číslo větší běžný jev.

 
toad
3 příspěvky 26.05.13 23:35

Já bych to tak neprožíval. Přejete si zároveň namyšlené autoritářské učitele? Protože jedno a druhé jdou tak trochu dohromady. Pokud chcete, aby vás učili umírnění, normální lidé, tak si zvykněte na to, že budou i tak vypadat.

 
Karolina Krátká
30 příspěvků 12.01.14 10:04

Ale prdlajz. To je prostě česká oděvní nekultura. Studovala jsem v cizině, takto ve velmi teplé cizině, a nějak se to tam těm domorodcům dařilo, že nosili obleky a kostýmky a jiné odporně formální, zkostnatělé a arogantní hnusy i v pětatřiceti stupních - asi že znají i jiný materiál, než polyester. A ke studentům se chovali ne jako u nás, že to je hnůj na jejich podrážkách a jediná věc, která brání tomu, aby z univerzity bylo konečně příjemné místo, ale jako k mladším (a, pravda, někdy velmi nezkušeným) kolegům.

Jenže, u nás je to furt Ale když je to drahý a v mý velikosti se to nedá koupit a budu vypadat jako blbec. No, v mý velikosti se věci taky blbě kupujou, neb mám ramena jak dřevorubec a žádný pas, takže si nechávám šít, což ani není drahý, vyjde to na cenu dražšího řetězcového šuntu, a jestli vypadám jako blbec, protože nenosím tričko s nápisem a ucouranou rádoby Isabel Marant z H&M? Tak to radši budu vypadat jako blbec.

 
Lennita
145 příspěvků 29.04.13 00:54

Pripajam sa do klubu 9 :) „formalne“ kosele s kratkym rukavom by sa mali uradne zakazat a potom vsetky obradne spalit na namesti.

 
Alatriz
57 příspěvků 30.04.13 18:47

Krásně jste to vygradovala. Souhlasím :-) A domovní prohlídky ještě - kdo by ji měl doma ve skříni, dostal by pokutu :-)

 
Sun1984
43 příspěvků 29.04.13 01:08

Naprosto souhlasím, konečně to taky někdo napsal ;) Pracovala jsem v italském obchodě s košilemi a když si pánové přišli pro košili na svatbu či na ples a vyžadovali po mě krátký rukáv, ani jsem jim košili nechtěla ukázat a vymlouvala jsem jim to. To, že v dlouhém rukávu jim bude teplo, je dle mého názoru jen předsudek a česká zaprděnost. Jde především o kvalitu materiálu. Ale některým pánům toto bohužel vysvětlit nelze :-).

 
2013
1 příspěvek 02.05.13 08:23
kde ji vzit

Mnoho mužů by si pod sako rádo vzalo košili s dlouhým rukávem, ale kde ji (za rozumnou cenu) seženou hubení muži, kteří potřebují prodloužené rukávy a velikost límečku mají 37??? Pokud košile nemá vypasovaný střih, vejdou se do ní přinejmenším 2×. Jestli víte o nějakem obchodě, poradte, prosim. V jednom krajskem meste je to takrka neresitelny ukol.

 
Sun1984
43 příspěvků 03.05.13 11:28

Vím, že toto je problém. Ale např. v 7Camicie (Praha, Bratislava) najdete košile od velikosti 36 (vše s prodlouženou délkou rukávů a slim střih). Cena je ale vyšší - kolem 2.000,– Kč. Nebo také v Peek and Cloppenburg se dá občas něco najít ;)

 
Nelly82
1 příspěvek 17.05.13 20:47

Za 2000 si můžete nechat košili ušít na míru, třeba u Janka (www. janek. cz), kterého vřele doporučuji.

 
DrunkElk
31 příspěvků 17.05.13 21:08

Peek and Cloppenburg tady v Brně má celkem velký výběr. Dokonce jsem si všiml, že už většina košilí má slimfit vysačku :)

 
ProfZav
99 příspěvků 06.05.13 16:36
Košile slim

Doporučuju obchod Bandi Vamos, určitě je v Brně, jinak info o pobočkách na webu, pěkné košile s knoflíčkem na rukávu stojí kolem 500,–, střih slim a rukávy delší. Hodně štěstí!

 
Sun1984
43 příspěvků 24.01.14 19:17

Ano, za 500,– ji koupíte a dokonce vypadá i hezky, ale po pár vyčištěních vám z toho zůstane jen kus hadru. Což o kvalitě zrovna nesvědčí… :-(.

 
Jovo
79 příspěvků 29.04.13 01:43

Délka čouhání manžety předepsaná, délka rukávu předepsaná, počet zapnutých knoflíků předepsaný, šířka a délka kravaty předepsaná, tvar límce košile předepsaný, barvy toho všeho vlastně taky předepsané… tolik dřiny a kombinování a peněz vynaloženo jen proto, abychom nakonec vypadali všichni úplně stejně (tj. jako něco, co vypadlo z poloviny minulého století). Nemáte to vy ženské s tím oblékáním přecejenom krapátek jednodušší? :-P

 
Shiro
354 příspěvků 29.04.13 01:51

Nemají, ony totiž u toho musí myslet, my si při absenci vkusu prostě jedem podle norem :D

 
glu0n
15 příspěvků 29.04.13 13:34

To není otázka předepisování. Časem se to tak vyvinulo, protože to prostě dobře vypadá a/nebo je to praktické.

 
Isca
958 příspěvků 29.04.13 06:54

Sedmá z devíti :-)

 
Moir
1800 příspěvků 29.04.13 11:02

To jsem přeci, přeci já!

 
suntala
201 příspěvků 29.04.13 07:28

Osmá…

 
suntala
201 příspěvků 29.04.13 07:32

Musím říct, že jsem po celou dobu článku podvědomě čekala, že to nakonec přijde a dozvím se, že i na tento problém společenského odívání už Češi „vyzráli“ a že se začaly vyrábět konce rukávů připnutelné na sako patentky nebo něco podobného. Uf, to jsem ráda, že jsem se toho nedočetla.

 
Khajka
506 příspěvků 29.04.13 07:55

Bohužel, ono to existuje - maminka mi aspoň říkala, že za minulého režimu se to sehnat dalo. Zda se jednalo o český výmysl netuším…

 
Dahllie
2222 příspěvků 29.04.13 08:40

To bylo i ve starších filmech, ne? Manžety na zápěstí a takový „brindák“ na krku. A přes to rovnou sako.

 
Vendelýn
264 příspěvků 29.04.13 09:37

Ono se ale tyhle kousky měly původně přes košili. A zvlášť byly, aby se snáz žehlili a dali se měnit. Dát si to na holé tělo byly filmová nadsázka. :)

 
dagur
263 příspěvků 03.05.13 20:37

Vendelíne, kdo se měl žehlit? Kousky se žehlily, pánové se žehlili?

 
Vendelýn
264 příspěvků 06.05.13 14:35

Ano už to vidím :( omlouvám se za hrubku. Patří tam samozřejmě žehlily. Má vina, má vina, má největší vina :)

 
Lola  29.04.13 19:29

Ano prosím. Měl to můj dědeček, velký elegán, který chodil na plesy zásadně ve fraku, v cylindru, černém plášti a bílé šále, parádní naleštěný špacírštok included.
Ten bílý „bryndák“ se nazýval plastron, dával se zásadně na košili a měl zřejmě (to je moje vysvětlení) dodávat nositeli nažehlený, nepomačkaný vzhled.
Odepínací manžety se připínaly rovněž na košili, a význam odepínání byl ten, aby se při praní nepolámaly (pralo se pomocí valchy v neckách, v hrnci na kamnech, jak taky tehdy jinak).

 
Fatabuna
148 příspěvků 29.04.13 23:28

Ještě dřív, někdy v 18. století, se manžety a náprsenka hojně používaly z toho důvodu, že látky byly drahé a košile z jemné bavlny by se na valše rychle seprala. Pánové ve společnosti nikdy nesundavali kabát, mohli tedy nosit košile lněné (bez límce a manžet) a přes ně z fajnovější látky jen ty kousky, co byly vidět.

 
Cagot
88 příspěvků 13.05.13 11:15

Plastron už dneska nosí jenom želvy… :-)

 
arpa
1236 příspěvků 03.05.13 17:39

My jsme v práci vždycky vtipkovali, že přesně toto mají soudci pod talárem, když je v soudní síni přes 30°C (a že si máchají pod stolem nohy v lavoru).

 
suntala
201 příspěvků 29.04.13 08:41

Tak to je síla. Myslela jsem, že jsem si to sama vymyslela:-) Tak to je trochu jako vycpané podprsenky - efekt jen do okamžiku svléknutí:-)

 
Jirkátor
1514 příspěvků 30.04.13 05:48
:D
 
ewe-linka
3 příspěvky 29.04.13 08:38

Myslím, že teplo v saku je alespoň malá daň mužů za vysoké podpatky a omrzliny v šatech a silonkách.
P. S. Vše s nadsázkou… ;-)

 
dagur
263 příspěvků 03.05.13 20:40

Bohužel to často vede k příliš ledově vichrně nastavené klimatizaci podle pánů v sakách a my ženy, které navíc máme teplotní optimum jinde, mrzneme.

 
DonChichot  29.04.13 09:30

Bohužel musím konstatovat, že mne tak neskutečně irituje ten výchovný tón, že to nejsem schopná přečíst.
Děkuji za diskusi, našla jsem tam mnoho spřízněných duší a prima virtuálních charakterů, ale tady jsem otrávená velice.

 
arpa
1236 příspěvků 03.05.13 17:41

Já vám rozumím. Kolikrát jsem jen slyšela poučení o délce rukávu košile v bývalé práci. Paradoxně často od lidí, kteří byli schopní si vzít na jednání rifle a žabky :-).

Ale jinak jo, mě vzrušují vyhrnuté rukávy, vrrr :-).

Příspěvek upraven 03.05.13 v 19:36

 
Bugatti
4051 příspěvků 29.04.13 09:36

@Khajka Minulý režim pamatuji dost dobře a s ničím takovým jsem se nesetkala. Ovšem nosilo se to za první republiky, našla jsem takové košile po mém dědečkovi, který pocházel ještě z předminulého století. Jednalo se o manžety a límeček, někdy i celou náprsenku, které se silně škrobily a (nevím jak) připínaly (možná přistehovaly) ke košili. Košile měla ovšem dlouhé rukávy, ty škrobené manžety byly jen na parádu; dle mé babičky se to dělalo proto, že se bavlněné (někdy i lněné) košile hodně mačkaly, takže to, co koukalo zpod obleku, bylo silně naškrobené, aby to dobře vypadalo a zbytek košile, který nebyl vidět, byl zmačkaný. A kromě jiného - košile se praly jednou týdně, vyměňovaly se jen límečky a manžety. (Ovšem tohle jsou informace z doby mezi válkami.)

Příspěvek upraven 29.04.13 v 22:01

 
Cagot
88 příspěvků 13.05.13 11:20

Jan Zrzavý ve svých vzpomínkách píše, že byl za mlada hrozný divoch a teta ho vyrazila z bytu, protože k nim jednou přišel bez límce (když jsem to četl poprvé, myslem jsem, že si ten límec urval, nebo měl nějaké tričko). Kvůli absenci límce vyčinila i Helenka Ríšovi v Mrštíkově Pohádce máje (a to bylo někde v lesích a holka pocházela ze samoty)…

 
Bugatti
4051 příspěvků 29.04.13 09:39

@Dahllie Náprsenka a manžety se nějak přidělávaly ke košili, na holé tělo se to nikdy nenosilo, to byla jen nadsázka v jakémsi filmu.

Příspěvek upraven 29.04.13 v 09:45

 
Linie
1700 příspěvků 29.04.13 09:47

Do tuha se límečky škrobily rýžovým škrobem za studena a připínaly se malými knoflíčky. Dědeček mi to jednou ukazoval, ale jako puberťačku mne to moc nezajímalo. Pokud vím, děda je používal ještě po válce, po jeho smrti jsme vše vyhodili. Údajně se dělaly i jednodušší límečky ze speciálního papíru na jedno použití.

 
Vendelýn
264 příspěvků 29.04.13 09:50

Nebo z kaučuku, aby se daly snadno utřít a ráno opět pekně obléct. Stačilo mít jednu sadu.

 
Moir
1800 příspěvků 29.04.13 11:07

A stále jsou připínací límečky, manžety a náprsenky k mání ke klasické frakové košili

 
Vendelýn
264 příspěvků 29.04.13 09:48

Ááá Channah už zase řeší rukávy. Jo jasně, je to nešvar, ale až tohle bude ten největší, tak budu fakt šťastný. Každopádně „společenská“ košile s krátkým rukávem by ani neměla vyrábět.

 
mitrid
15 příspěvků 29.04.13 09:51
Není, pořádně, co dodat

…snad jen, že miluji formální vestičky, nejlépe, když nejsou jen černé, ale třeba brokátové, muž si může sundat kabát mnohem dříve a vypadá stále elegantně společensky.
Košili s krátkým rukávem si bere můj přítel na letní promenádu po zmrzlinách. :)

 
Linie
1700 příspěvků 29.04.13 10:13

Barevné vestičky, pokud je pán umí nosit, jsou nádhera.
V Paříži vím o malém obchodě, kde prodávají jen je a pokud si pán nevybere z hotových, upraví mu z připravených polotovarů na míru. Obchodu kraluje malý tlusťoučký krejčovský mistr, jako z filmu.

 
zbynekt
1 příspěvek 29.04.13 11:51
Tlusťoučký krejčí

Tak to mi prosím dejte kontakt. Děkuji

 
Bugatti
4051 příspěvků 29.04.13 09:51

@Linie Ano, podle mé babičky byly i papírové límečky na jedno použití. Zda se to nosilo ještě po válce nevím, můj děda ji nepřežil a můj otec už nic takového určitě nenosil.

 
NellieLovett
2314 příspěvků 29.04.13 09:53

Košile by měli muži nosit jako každodenní outfit, jak formálně tak neformálně, ke kalhotům či kraťasům, neuvěřitelně jim to sluší. A rozhodně se přikláním k dlouhému rukávu, který se dá vždy srolovat. Krátké rukávy toleruji pouze u dědy a strýce na rodinné oslavě.

 
if5
112 příspěvků 01.05.13 16:43

A kdo to má xakru žehlit?

 
Bugatti
4051 příspěvků 29.04.13 09:58

@NellieLovett Košile s krátkým rukávem v létě k neformálním kalhotám je naprosto ok. Samozřejmě záleží na tom, kam.

 
NellieLovett
2314 příspěvků 29.04.13 10:04

Mě osobně se líbí právě rukávy ohrnuté i v létě, ale jinak samozřejmě ano, krátké rukávy košile jsou v létě ok, pokud to příležitost dovolí. Rodinná oslava s dědem a s strýcem byla myšlena právě jako společenská událost.

 
Caralina
916 příspěvků 29.04.13 10:17

Sakra, doteď jsem o tom nepřemýšlela, ale musím říct, že vyhrnuté rukávy jsou fakt sexy.

 
Matmys
1597 příspěvků 01.05.13 08:46

No, záleží na ale taky tom, kdo si je ohrnul.
Například Wolowitzovi by nepomohlo, ani kdyby si vysoukal rukávy až u uším :)

 
Bugatti
4051 příspěvků 29.04.13 10:20

@Linie Přiznám se, že „pánské“ vestičky také sama ráda nosím, ke kalhotám, k sukni i přes šaty.

 
DanczaS
7 příspěvků 29.04.13 10:28

Krátké rukávy na pánech (mimo formální příležitosti), proč ne. Ale stejně jako u žen, záleží na délce rukávu a vzhledu a tvaru mužských paží. Na někom prostě jedna délka vypadá směšně a na jiném dobře. Nezáleží mi na tom, jestli se to k dané příležitosti „má nebo nemá“ nosit, ale jestli to na tom muži vypadá při té příležitosti důstojně nebo ne.

 
dominic
85 příspěvků 29.04.13 12:49

Me jenom strasne zajima, jak souvisi predlokti s termoregulaci…
Nikdy jsem fenomen kratkych rukavu pro ‚pohodli‘ nepochopil; kdyz uz teda mlady nestastnik v tanecnich ma umely oblek, ve kterem se poti jak dvere od chliva, bude se mu nahe predlokti lepit k podsivce, coz rozhodne neni prijemne a pohodlne. Jo, pamatuju si to z vlastnich tanecnich - nejvtipnejsi u toho jsou ty bile rukavicky na hole ruce :)
Navic v dobe utahovani opasku (jak mi tvrdi ceska media) by mel muz prihlednout i k ekonomickym faktorum - a kosile s dlouhym rukavem bude vzdycky univerzalnejsi, nez s kratkym.
Vyhrnovani (rolovani) neni nutne kvuli termoregulaci (ne, fakt to nechapu!), ale je to velmi prakticke, pokud clovek travi cas psanim na klavesnici. Psychologicky efekt je vec druha - muz tim signalizuje autoritu, rozhodnost (proto Obama, Necas…), v jinem kontextu naopak uvolnenost, neformalnost. A evidentne se to libi zenam, coz je prijemny bonus. Navic rolovani je jedina moznost, jak nosit kosile s francouzskymi (dvojitymi) rukavy neformalne, coz se muze obcas hodit - typicky na afterparty, kdy i gentleman odlozi sako.

 
Karolina Krátká
30 příspěvků 12.01.14 10:08

On má každý tu termoregulaci nastavenou jinak. Pouštní lišky se chladí velkými výměníky v podobě uší, někdo třeba vyzařuje předloktím.

 
midshipman
59 příspěvků 29.04.13 12:52

Ke košili s krátkým rukávem jedině odpovídající sáčko!
(na fotce podněsterský prezident Igor Smirnov)

 
TulaJ
254 příspěvků 29.04.13 13:57

Ako teenager som bola s rodičmi (otec pracoval na jednom projekte) niekoľko rokov v tropickej krajine, a tam bolo na určité spoločenské príležitosti (záhradná party, cocktail party) prípustné pre muža prísť v tzv. „jungle shirt“, čo bola košeľa s krátkym rukávom, nosená voľne cez svetlé nohavice, zvyčajne béžová, bledošedá a podobne (normálne sa to na pozvánkach uvádzalo v dress code). Pri teplotách cez 40 stupňov v tieni to bol celkom dobrý nápad.

 
Aboladen
137 příspěvků 29.04.13 16:50

Prosím, vysvětlete toto někdo mému příteli, ode mě to nepobírá. Ani když jsem mu vyhrožovala, že pokud si vezme pod sako košili s krátkým rukávem, tak s ním nikam nejdu. :D

 
Lacerta
190 příspěvků 29.04.13 16:53

Krátká košile do obleku je jasná…Akta X :) Ale mě na obleku „vadí“ rozepnutý poslední knoflík. Jo, vím že to tak má být, ale stejně mi to přijde takový „nedotažený“ když na to koukám. Třeba jako rozvázaná tkanička nebo nedopnutý poklopec :)

 
GalianosjednimL  29.04.13 17:25

@dominic A Vám nikdy nebylo vedro? Nejde o předloktí jako spíše o loketní jamku, takže pokud máte rukávy krátké, tak se ochlazujete (viz. ten muž na mrakodrapu). V saku to asi bude opravdu lepit, to zase jo.:)

Jinak k dodržování a nošení tohoto druhu oblečení (sako a košile) se na MVČ vyjádřil asi nejlépe Petr Bajer, dovolil jsem se to tu zkopírovat:

  1. Je to strašná nuda. To co pokládají skalní “elegantisté” za nápadité prvky je úsměvná z nouze ctnost a většinou spíše trapné (viz. kombinování barvy límečků u košilí či kontrastní nitě či červené ponožy). Jinak se to destíky let nikam moc nevyvíjí. Někdo tomu říká nadčasové, pro mě je to eufemismus pro nudu.
  1. Je to uniforma a nelze s ní vyjádřit vlastní individualitu. Tedy pokud se neuchýlíte k “mírným úletům v mezích elegance” viz. bod 1. Prostě se zařadíte do stáda “kravaťáků”.
  1. Je to, hlavně v zimě, dosti nepraktické.
  1. Nikdo kdo nemusí to většinou nenosí. Takže když to máte na sobě tak je (skoro) jasné, že jste zaměstnanec a úředník. Pokud ano tak to samozřejmě není nic špatného, ale pokud ne tak nevidím důvod proč se takto identifikovat. Navíc tím dáváte najevo, že právě (či spíše stále) PRACUJETE a žádná legrace s Vámi tedy nebude.
  1. Nikdo nepozná jestli máte drahý nebo levný oblek. Tedy až na pár stejně zapálených, kterých je ale 0,005%.
  1. To, že s oblekem na míru a botkách od “kdovíkohoslo­vutného” uděláte v zahraničí dojem je mýtus. Všichni na to kašlou, stejně jako v ČR.
 
aho
2 příspěvky 29.04.13 20:55

Ad 1 to je věc nazoru na pekny oblek je radost po koukat. Jako vrchol nudy povazuji špinavé sportovní boty tričko a džíny nejlépe ne moc čisté. to se dá vidět myslím častěji než pekny oblek

ad 2 je to formální oblečeni a prot ma formu. řekl bych ze na sjezdovku se nosí oblečeni na sjezdovku a do prace oblek.

ad 3 tomu nerozumím zkuste to prosím rozvést

ad 5 a 6 ujišťuji vás ze kdyz si vezmete oblek na míru z dobrého materialu tak si toho vsimnou i lidé kteří se o módu programově nezajímají mluvím z vlastní zkušenosti a podvědomě se k vám chovají s větším respektem

 
Harare
427 příspěvků 30.04.13 04:45

Když oblek sedí, tak vypadá dobře, o tom žádná. Ale jestli je drahý, značkový nebo makový fakt drtivá většina lidí nepozná. Můj šéf nosí obleky od Diora a teda nezahlídnout tu značku na podšívce, tak se žádné prozření typu „právě jsem zahlídla dokonalý a uberkvalitní oblek“ nekoná. Být tam napsáno „Blažek“, vyjde to na stejno.

 
RoniM
7 příspěvků 02.05.13 16:35

Pravda, že mezi kvalitním a luxusním (Blažek x Dior) asi rozdíl pozná málokdo, ale myslím, že mezi Blažkem a oblekem od vietnamců je rozdíl hodně patrný…

 
Lenicka07
74 příspěvků 06.05.13 10:46

Rozhodně souhlasím. Není většího pekla, než je polyesterový oblek vzor „po taťkovi“. Nevkus, neúcta a buranství.

 
kPax
11 příspěvků 03.05.13 16:26

Keby malo byt vsetko len o prakticnosti a pohodlnosti, tak by sa na hroby nosili len umele kvety a pri statnej hymne by sa sedelo.

 
Karolina Krátká
30 příspěvků 12.01.14 10:18

Moje chabá zkušenost s tzv. formálním oblečením - a že z formálnosti mi kdosi obvinil i tvídovou sukni - je, že ano, je méně pohodlné než vydojené triko a tepláky, protože to holt není jenom vlající hadr, nicméně když dobře padne a nositel se v něm cítí dobře, tak to není nepohodlné ve smyslu odporného svírajícího krunýře.

Z nějakého důvodu se zapomnělo, že stejně jako jiné kusy oblečení, oblek může sloužit jako uniforma kancelářské krysy, nebo v něm může chtít dotyčný zdobit, aniž se příliš hýbal (zkušení gentlemani na účely reprezentace mají něco o půl čísla menšího, aby vypadali útleji), že oblek může být světlý letní z nějaké té bavlněné směsi, takže není nutno potit se v polyesteru.

 
Linie
1700 příspěvků 12.01.14 11:10

Je i letní vlna - je to vlněné vlákno hodně kroucené, takže nehřeje.
I v teplých krajích nosí muži obleky a nepotí se v nich. Stačí se u nich inspirovat.

 
PythonRegius
286 příspěvků 29.04.13 18:17

Jestli budu mít někdy potřebu se za někoho provdat, napíšu všem do pozvánek, že si klidně můžou vzít tričko.

 
Jan Valtr
5 příspěvků 29.04.13 19:47
Heinz Fischer

Jsem pro, aby kousek košile vykukoval z rukávu saka, jako je tomu na úvodní fotce (saka „po mladším bratrovi“, která propagují na Mužích v Česku, bych ovšem nenosil). Na druhou stranu, myslíte, že rakouskému prezidentovi „leze sláma z bot“?

 
bestia
2296 příspěvků 01.05.13 23:50

.

Příspěvek upraven 21.10.16 v 15:59

 
lehce.mimo  29.04.13 21:00

Fotka na závěr mě až nepřiměřeně potěšila : )
Už celkem dlouho nejsem v tom věku, kdy si holky lepí obrázky oblíbenejch herců nad postel, ale kdybych byla, tak JGL má na mojí zdi zaručený prominentní místo : D

 
emuna
102 příspěvků 29.04.13 21:46

Áno, i dexterovi to sekne :-)

 
Bugatti
4051 příspěvků 29.04.13 21:51

@GalianosjednimL Kvalitní (a většinou drahý) oblek se od levného polyesterového pozná na první pohled. Co je ale mnohem důležitější, je komfort nošení.

 
GalianosjednimL  29.04.13 22:28

@aho Dík za příspěvek, avšak nechytl jste tak úplně obsah. Ten je zkopírovaný, takže Vám nemohu rozvádět cizí myšlenky. Mohu jen dodat, že se s nimi plně ztotožňuji.

@Bugatti Poznáte trojkovou membránu od jedničky? Já a moji kolegové na pět metrů a sportovní nadšenci taky. Ovšem je nás asi takové množství, jako těch, co poznají kvalitní oblek od pohledu. Jednak to moc lidí nepotřebuje znát, druhak to nemá význam. Takže zanedbatelné množství proto, aby to mělo hodnotu na které lze postavit nějaký světonázor.

 
H2SO4
4 příspěvky 29.04.13 22:43

To není tak jednoduché. Na první pohled poznám kvalitní oblek, když si dám práci a dívám se - ale ve chvíli, kdy vedle sebe stojí muž v kvalitním obleku a ve špatném, tak je to jako pěst na oko. Teprve, když vidíš, co funguje správně a vedle toho to, co je špatně, tak si uvědomíš, jak moc je ten laciný oblek špatně. Takže to podle mě není čistě jen o těch málo lidech, co to vidí. Když uvidí vedle sebe chlapa v dobrém obleku a ve špatném, asi každému začne vrtat v hlavě co že je na tom druhém vlastně špatně, i když by je to jinak třeba nenapadlo???
Snad nejsem příliš naivní probůh? :-)

 
marzoto
2 příspěvky 12.05.13 22:42

Výborný postřeh, líp bych to neřekl jenom snad, že v dobrém obleku se prostě cítíš dobře

 
Dorenika
464 příspěvků 03.05.13 20:37

Podme to spolu skusit este raz…nemusite byt odpornik na slovo vzaty aby ste videli rozdiel


 
Bugatti
4051 příspěvků 29.04.13 22:44

@GalianosjednimL Polyester se na první pohled leskne, když na něj zasvítí slunko. Úplně jinak, než kvalitní vlna, třeba i s příměsí hedvábí. Ovšem nesoudím lidi podle toho, co mají na sobě a kolik to stálo(tedy samozřejmě pokud jsou oblečeni přiměřeně situaci a nejsou špinaví); mnohem důležitější je komfort nošení. Nekvalitní polyester je tvrdý, člověk se v tom potí jak příslovečné dveře od chlíva. Docela chápu, že toto muži odmítají nosit. Na druhé straně kvalitní vlněný oblek, na denní nošení do práce s malou příměsí kvalitního polyesteru, kvůli trvanlivosti a nemačkavosti, je pohodlný a současně dobře vypadá. Musím pracovně občas nosit kalhotový kostým (sukně a boty na podpatku v takových případech nepřicházejí v úvahu) a neznám pohodlnější pracovní oblečení než jsou kalhoty a k tomu dobře ušité sako.

Příspěvek upraven 29.04.13 v 22:46

 
GalianosjednimL  29.04.13 22:50

@Bugatti Ano, to plně souhlasím. Svým textem jsem spíše řešil to, že tak, jak to podáváte a teď i trefně doplňujete se tím běžně lidé nezaobírají. Jednoduše řečeno: Neznám moc lidí v okolí, kteří by to takto od pohledu poznali. s tím, co říkáte o materiálech nelze než souhlasit. Pěkný večer.

 
CarmenZ
77 příspěvků 30.04.13 00:06

@GalianosjednimL Je to hezky a vtipně psané, ale ve finále největší vtip je v tom, že když jste pankáč, jste pankáč a poznat to lze i v uniformním obleku. Při své práci ve velice nadstandartních hotelových provozech vím, že ani oblek není schopen porazit tu individualitu, a to je pro mě na tom nejkouzelnější. Viděla jsem armádu mužů na chlup stejně dokonale oblečenou, ale na tom mém jsem na první pohled poznala, že si rádi poslechneme Jasnou páku. A to je to vzrůšo!

 
GalianosjednimL  30.04.13 00:13

@CarmenZ To máte pravdu.Moji kolegové se všichni strašně usmívají a každý obchod je plný bodrých horolezců, ale když je vidím na soustředění všechny vedle sebe, tak ty „svoje“ anarchisty bezpečně poznám. Rozuměno svoje tak, že patří k mé firmě, jinak mne s tím punkem dohánějí k šílenství, chápete - já kozoroh, pravicovej, pořádkumilovnej, dochvilný…a zbytek je úplný opak. Zbytky vlasů pokrývá stříbro - to je z nich :) :) :)

 
CarmenZ
77 příspěvků 30.04.13 00:33

@GalianosjednimL Lépe bych to neřekla. Takže? Není pětihvězdičkový pingl jako dvouhvězdičkový finanční poradce, ejsídýsí neejsídýsí.

 
GalianosjednimL  30.04.13 00:36

@CarmenZ to beru :)

 
CarmenZ
77 příspěvků 30.04.13 00:42

@GalianosjednimL Jo, jo, jen vždy doufám, že (Vás či vás) tyto lidi zítra pokorně neubytovávám.

 
GalianosjednimL  30.04.13 00:46

@CarmenZ Znáte to: V ČB by chtěl žít každý :)

 
CarmenZ
77 příspěvků 30.04.13 00:50

@GalianosjednimL Chtěl by? Inu, malebnější vesnici s puncem velkoměsta - jen pohledat!

 
Bugatti
4051 příspěvků 30.04.13 09:35

@Harare Značka je podružná, rozhodující je dobrý střih a kvalita materiálu. Ono je celkem jedno, jestli ten oblek stál 50 000 a je od Diora (odhad, netuším, kolik takový oblek stojí) nebo od Blažka za 10 000. Problém je v tom, že u nás si spousta lidí myslí, že 3 000 za pánský oblek je spousta peněz, stejně v tom chodí jen na pohřeb (v lepším případě alespoň tam) a že do toho víc neinvestují.

 
pavla.dvorak
2 příspěvky 14.05.13 14:11

Možná v tom obleku skutečně chodí jen na pohřeb, možná tak 1× za rok do divadla a 1× za 10 let na svatbu.

Takže raději nějakou tu tisícovku ušetří a těch pár příležitostí přežijí i v umělině.

 
solei
143 příspěvků 30.04.13 10:37

Vyrolované rukávy u muže pro mne nejsou sexy, pro mne to znamená spíš něco ve smyslu „zrovna pracuji“ případně „pusťme se do práce“.
Působí to na mne neupraveným dojmem a snahou neumazat si manžety košile když musím náhodou omylem začít pracovat manuálně s něčím co špiní.
Od Obamy i Nečase byl vyhrnutý rukáv kalkulací na voliče.

Příspěvek upraven 30.04.13 v 10:43

 
glu0n
15 příspěvků 30.04.13 11:02

Ono to tak doopravdy bylo. Bez automatických praček a pracích prášků si lidi dávali větší pozor, aby se neušpinili. Proto mají saka na rukávu knoflíky (dnes se dají rozepínat jen u některých).

 
Jan Valtr
5 příspěvků 30.04.13 14:41

Ano, vyrolované rukávy košil nemusíme importovat z USA (od Obamy), stačí nám rozpomenout se na kulturu odívání našich předků (když šli na věc). ;-)

http://www.youtube.com/watch?…

 
SalemSaberhamen
82 příspěvků 30.04.13 18:48

Bohuzel mi prijde, ze uz dlouho nebyl pekny zajimavy clanek. Porad tu na mevyskakuji same reklamy a to je tak vsechno :(

 
Atlacoya
2146 příspěvků 01.05.13 20:29

http://adblockplus.org/en/chrome

 
DrunkElk
31 příspěvků 01.05.13 12:44

S článkem souhlasím, krátký rukáv do saka opravdu ne. :) Rád bych akorát zmínil, jak si ten rukáv vyhrnout. Ne každý způsob totiž vypadá upraveně. viz článek.

http://dappered.com/…our-sleeves/

 
Lusius
3 příspěvky 01.05.13 16:35
9gag

Na tohle jsem nahodou narazila, myslim ze je to vcelku dobre zhrnute :)
 http://9gag.com/gag/arvY6xp

 
Lady_MM
227 příspěvků 01.05.13 19:55

Bytostně nesnáším, když si muž k obleku vezme košili s krátkým rukávem a k tomu kravatu. Když si pak to sako nedej bože sundá, vypadá to komicky. Bohužel znám spoustu takových, co si myslí, že je to zcela v pořádku…

 
Tomáš 7  02.05.13 18:56

Nějak jsem nepochopil, proč muži nosí na společenské akce jen obleky. Já tedy všude nosím sukni, někdy i košili s krátkým rukávem.

 
GalianosjednimL  03.05.13 16:35

@kPax Oboje jsem už viděl.

 
GalianosjednimL  03.05.13 23:27

@Dorenika Tenhle druh retoriky na mne moc nezabira, zkuste to na Vase vrstevnice pokud jste zvykla takto s nimi hovorit. Patrne jste ten ucitelsky ton pochytila z nejake politicke diskuze, je dobre krome A znat i B, coz Vam vyrazne chybi. Dospely chlap takove postekavani bud prejde s utrpnym usmevem, nebo Vas upozorni, tak jako prave ja. Jinak na fotce jedna jsou hodne nevkusne oblecene deti, na fotce dve dnesni protlaceny reklamni produkt s vpacenym hrudnickem, plachym pohledem, zzenstily, zaramovany ksichtik ve velke obrube a jakoze super sako. A dal? Holcicko, vy jste odbornik? Prepacte, ze som to nepoznal…:) :) :)

Příspěvek upraven 03.05.13 v 23:50

 
defilenaiguille
2675 příspěvků 04.05.13 11:58

@GalianosjednimL
Mám pocit, že hoši na fotkách od Doreniky mají vzadu na saku kolíčky na prádlo, aby vypadali ještě štíhlejší než jsou. U první fotky jsem se dokonce zarazila, jestli to není dívka. Proč vlastně nemohou obleky prezentovat urostlí muži? Je to stejné jako s modelkami se ženskými tvary, že by se nikdo nedíval na oblek a jen na toho vazouna??? Ach, kdepak jsou ramena Daniela Craiga? ;-)

 
GalianosjednimL  04.05.13 12:04

@defilenaiguille Myslím, že jste oboje vystihla.Na přehlídkách Designbloku 2007 - 2011 jsem viděl jednoho Craiga, jinak to bylo plné cukrově vanilkových hochů, ze kterých bych si maximálně osladil čaj. Styl a Kabo na tom bývá podobně. Všimněte si postojů, takhle se chlap prostě nepostaví. Jinak Vás moc zdravím, už jsem o Vás dlouho neslyšel :).

Příspěvek upraven 04.05.13 v 12:05

 
defilenaiguille
2675 příspěvků 04.05.13 13:14

@GalianosjednimL
Myslíte postoj z první fotky - mám právě infarkt?
Oba uvedené obleky ve mně vyvolávají pocit, že saka jsou hochům malá, že jim od horního knoflíku táhnou. Oproti tomu sako z první fotky článku sedí dobře, přestože je na štíhlém muži.

Ke košilím - košile („obleková“) s krátkým rukávem a kravatou se mi nelíbí, připomínají mi autobusáky v pracovním výkonu, jinak proti košilím s krátkým rukávem na léto nic nemám. Ohrnuté rukávy u košilí s dlouhým rukávem ve mně žádné nemravné myšlenky nevyvolávají. Spíš z toho mám pocit, že si je muž vyhrnul, aby mohl vyčistit ucpaný odpad a rukávy tím neutrpěly.

 
notrends
514 příspěvků 06.05.13 11:10

@Jovo tím že je něco předepsáno je to jednoduché nosit. Nemusíte nic vymýšlet už to máte vymyšlené a můžete se věnovat jiným činnostem a stejně vypadáte dobře. Pro chlapy jak dělané. Kolikrát ženská něco překombinuje jen aby dobře vypadala

 
Mulis
30 příspěvků 08.05.13 23:20

No jo, ale co když je fakt vedro? Nestálo by za to změnit módu a konvence, než se pařit? Nějak nechápu ten smysl toho, že se padesát lidí narve do oblečení zcela nevhodného do daných teplotních podmínek, pak se v tom všichni potí a na sílu se tváří, že je všechno OK. Já beru, že člověk nemá svým vzhledem odpuzovat, to ano, ukazovat hnusné špeky nebo křivé zuby nebo povadlá prsa, případně umolousané spodní prádlo… k tomu všemu existuje praktická varianta (vkusná halenka s krátkým rukávem atd.), tak proč po ní nesáhnout… ale k saku s dlouhou košilí varianta neexistuje a chudáci chlapi potom.

P. S. těším se na červená ramínka, ale napíšu, co si myslím…

 
solei
143 příspěvků 10.05.13 09:39

@toad
Ano, je to formální záležitost. Už jsem dokonce zažila situace, kdy profesor ty kteří nebyli dle něj vhodně oblečení poslal pryč, aby se převlékli.
To, že ty nevíš jak oblečený máš jít ke zkoušce neznamená, že jdeš oblečený správně a ujišťuji tě, že jsou zkoušející, které upravenost studenta ovlivňuje (minimálně v přístupu k nim).

 
marzoto
2 příspěvky 12.05.13 22:28

Krátký rukáv do saka nikdy, prosím. Řešením je z velmi tenké bavlny a potom to doporučené rolování… tenké košile umí nejlíp Italové

 
pavla.dvorak
2 příspěvky 14.05.13 14:03
parádo trp

Krásný článek, který potvrdil heslo: parádo trp. Zatímco dámy v robách (a ani nemusí mít šaty na ramínka) se chvějí chladem, pánové se ve vypodšívkovaných oblecích potí (a troufnu si tvrdit, že tohle je prostě fyzika - v teplých dnech se pod třemi vrstvami bude muž potit, i když budou vrstvy z kvalitních materiálů).

Je to krásné chodit oblečen tak, aby vše ladilo a bylo vhodné pro danou příležitost. Bohužel při formálních akcích se cítíme nepříjemně oba dva (já mrznu, on hyne vedrem).

 
buffon910
2 příspěvky 27.07.16 11:15

Zajímavý článek na podobné téma https://www.bejager.cz/…vy-BJ-Navody :-)

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

To ošklivý sako radši spalte. Business outfit vás musí bavit

Nebudu nosit dříví do lesa se základními poučkami o business módě.... Celý článek

U orloje

Tak jsem zase seděla na náměstí (odpočívala jsem po vyčerpávajícím... Celý článek