Burda - domácí šití

Fotoalbum tématu (2847) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
vlm
5322 příspěvků 9.7.20 19:13

@MP blanka ten zip na šatech je jako pěst na oko, on i ten neviditelný by byl asi viditelný, ta mě potažené knoflíky a poutka, hezky jeden vedle druhého nebo nic.ja mám na pouzdrovkach zip, který není třeba rozepínat.

benyka
8495 příspěvků 9.7.20 19:22

@vlm Taky mám šaty (z konfekce) se zipem na zádech, který není potřeba rozepínat, protože výstřih je dostatečně velký. Zip je bohužel všit mimostředně. Všimla jsem si toho až doma při praní.

Gorilka
1302 příspěvků 9.7.20 19:31
@MP blanka píše:
@Gorilka : možno som teda iba moc konzervatívna, ale mne tam ten obyčajný zips proste nepasuje, ruší ma vizuálne, všitý je dobre.

Zip není problém. Problém je že:

  • jezdec přečuhuje přes okraj
  • úchyt je větší
Atlacoya
2788 příspěvků 10.7.20 19:18

Můj zkušební model bez zipu (jen sešpendlený) a bez rukávů. Když jsem se do toho soukala tak mi to přišlo fajn, během focení jsem si všimla toho nahrnutí na zádech a při úpravě fotek mi to přijde úplně na vyhození…

Při zkoušení živůtku podle střihu se ukázalo, že mi nekončí v pase, ale tak ve spodní čtvrtině košíčku podprsenky. V místě označeném na střihu jsem přidala 3 cm.

Atlacoya
2788 příspěvků 10.7.20 19:19

A takhle to má vypadat.

vlm
5322 příspěvků 10.7.20 20:45

@Atlacoya ani na originálu není přestřižení v pase, ale nad.

Atlacoya
2788 příspěvků 10.7.20 21:00

@vlm Ano, spojení živůtku a sukně je nad pasem, ale ne přes prsa. Bez úpravy mi z pod živůtku koukala podprsenka, čili když ještě odečtu 1,5 cm na šev, tak by šev vedl kousek od bradavek. Takhle má vypadat dvoubarevná verze.

vlm
5322 příspěvků 10.7.20 21:05

@Atlacoya to víte máte prsa narozdíl od modelky,

Sheba
386 příspěvků 10.7.20 21:59

@Atlacoya Ještě na tom bude dost práce s úpravami, ale fandím všem, co si šijou, takže za mě rozhodně „zelené“ :-).

MP blanka
2599 příspěvků 10.7.20 22:33

@Atlacoya :Nielen prsia, celá postava je iná, a strih potrebuje veľké úpravy, PD v hornej, a ZD v spodnej časti. Úprava ZD je jednoduchšia. Potrebujete zväčšiť pásové odševky, ale nie iba rozšírením tých, ktoré tam už sú o 1- 2 cm, - potrebujete pridať ďalší, najmenej 4 cm odševok, najväčšie vybranie bude v páse a keďže sú šaty prestrihnuté až nad pásom, v nadpásovej časti ho už nezväčšovať, možno dokonca o 0,5 cm zúžiť. Dúfam, že máte dosť látky vo švoch, pretože to, čo zaberiete do nových odševkov musíte vypustiť v BŠ!
Hornú časť ZD treba vykrátiť, o koľko, zistíte zašpendlením odstávajúcej látky pri skúške.
PD nutne potrebuje väčšie prsné odševky, aby sa odstránilo jednak šikmé vlnenie látky pod prsiami pri BŠ, a aj odstávanie látky nad prsiami pri prieramku. Zväčšením prsného odševku dojde k miernemu zúženiu PD v BŠ, takže dorovnať líniu šva, a povoliť ho. Ostatne cez hrudník by šaty aj tak potrebovali podľa mňa trochu povoliť, sú vám dosť tesné. Odstávanie látky nad prsiami odstránite pomocným odševkom z prieramku, ale pozor, aj touto úpravou dôjde k zúženiu PD a ku zmene tvaru prieramku, čo môže následne spôsobiť, že vám bude rukáv ťahať. Ako posledné potrebuje horná časť PD predĺžiť, vyrovnať vodorovný pásový šev. Drobná úprava - zarovnanie bočného šva v oblasti bokov je už potom iba brnkačka.
Pozor - všetky úpravy najskôr stehovať, a vyskúšať, a až keď uznáte, že je to lepšie šiť a strihať. Škoda, že ide zrejme o originál látku, že to nie je iba skúšobný model.

Puffin
287 příspěvků 11.7.20 08:24

@Atlacoya Díky za sdílení šicího příběhu s fotkami. Je cenné vidět, jak vypadají úpravy střihu na postavě. Přeju sílu vytrvat v úpravách, v zimě jsem tu bojovala s kabátem a pamatuju si silnou chuť občas to celé někam schovat a už nikdy nenajít…
A chci se zeptat kohokoliv, kdo ví odpověď (možná blbě, ale prostě se snažím porozumět logice střihů) - vznikl ten posun v pase (vepředu výš než vzadu) tím, že střih je dělaný na postavu s výrazně menšími prsy? A nastavení 3 cm vepředu a vzadu to celé jen posunulo níž, ale rozdíl zůstal? Pomohlo by, kdyby se nejprve u střihu udělal FBA? Nebo by se s tím střihem mělo dělat něco jiného?

vlm
5322 příspěvků 11.7.20 10:34

@Puffin co je FBA? Ten posun pochopitelně vznikl rozdílnou postavou, tak jak píše @MP blanka je třeba zvětšit prsní zasevek, čímž bude ten dolní kraj pd víc do oblouku. Ono pochopit logiku střihu chce asi praxi.My měli ve škole konstrukce střihů a bylo to strašné složité. nez jste udělala střih na sukni musela jste si vypočítat podle spousty vzorců hodnoty a až potom začít. kazdy zasevek se vypočítává. Od že doby se to hodně zjednodušilo. Ale v oboru už dlouho nepracuji, jsem v šíti amatér. Strih si upravím tak nějak pocitově, něco stříhám,,od oka,, umím si poradit.Ake třeba u saka bych se do nějakého velkého upravování nepouštěla, tam musí být střih perfektní.
Nejlíp umí poradit @MP blanka to je profík..

Puffin
287 příspěvků 11.7.20 10:50

@vlm FBA - Full Bust Adjustement. Vím o něm z téhle diskuse, ale zatím jsem ho nikdy nepoužívala.

vlm
5322 příspěvků 11.7.20 11:20

@Puffin neumím anglicky, ale našla jsem si video i nějaký blog s obrázky. ano takhle se to dělá, vidíte jak se změní průramek, zvětšit není jenom přidat na bocích a je to.Ja jsem video přestávala protože je to strašně zdlouhavé, a hlavně nerozumím, takže nevím jestli paní mluví k věci nebo jen omílá jedno a to samé aby video nebylo na dvě minuty, ale jinak dobré.

Atlacoya
2788 příspěvků 11.7.20 11:22

@MP blanka @MP blanka Je zkušební. Výprodej posledních metrů, brala jsem to podle materiálu/ceny. Střih obsahuje 1,5 cm přídavku na švy, horní díl můžu vystřihnout znovu.

Jestli to dobře chápu:

ZD - zvětšit /přidat záševky, ale ne na horním dílu, na sukni. Ten přidaný by měl být kratší, ne? Aby se mi do sukně vešel zadek. Živůtek zkrátit.

PD - asi nejdřív přidám rukáv, ať vidím, co to udělá s prostorem nad prsy. Pak povolit v postranních švech, aby to nebylo tak upnuté přes prsa, zvětšit záševky, prodloužit.

Nejsou vidět popisky fotek, první je střih jak je, druhý úpravy podle Blanky (mimo průramku, to až podle rukávu).

Atlacoya
2788 příspěvků 11.7.20 11:43
@Puffin píše:
FBA - Full Bust Adjustement. Vím o něm z téhle diskuse, ale zatím jsem ho nikdy nepoužívala.

To, čemu v Burdě říkají něžně „Poněkud větší ňadra“?

vlm
5322 příspěvků 11.7.20 13:56

@Atlacoya ano,tohle je fajn, pár obrázků a je jasno.

MP blanka
2599 příspěvků 11.7.20 14:19

@Atlacoya -áno, idete na to dobre. Oddechla som si, keď píšete, že je to iba skúšobný model.Ono by to bolo dosť problematické, napr. švy 1.5 cm sú akorát tak na zošitie a urovnanie okrajov látky pred obnitkovaním, ale na nejaké väčšie povolovanie to nestačí. Takže ak budete strihať nové diely, myslite na to, a to aj vtedy, ak už na novom dieli zohľadníte úpravy. Ja si vždy nechávam väčšiu rezervu do švov, lebo ak sa ukáže, že nie je potrebné nič meniť, odstihnúť sa to dá vždy :-). A iba malá poznámka k tomu dodatočnému odševku na ZD : to, aký má byť akýkoľvek odševok dlhý je závislé na jeho šírke, ide o priamu úmeru, čím väčší, tým dlhší. Ale to nakoniec uvidíte aj na postave. Ak odšijete širší odševok iba krátko, bude sa vám pod ním tvoriť bublina, látka bude odstávať. A ak by ste to chcela mať fest podľa pravidiel, tak čo sa šírky týka, väčší bude ten bližší ku stredu ZD, a ten k BŠ o niečo menší. Ale to zasa až tak dôležité nie je. Prajem vám veľa chuti do práce, a nech to dobre pokračuje!

EmilyG.
2068 příspěvků 12.7.20 08:39

@Atlacoya mate muj obdiv ze se s tim perete, ale tohle vam krute neslusi, babsky proste.
Dala bych vam volny strih do A, volnejsi delsi rukavky, proste “ cosacke” saty.
Tohle vam strasne ublizuje, je to nemoderni.

Moir
2407 příspěvků 12.7.20 09:04

@EmilyG. řekla bych, že zmíněnou babkovitost dělá vzor látky a nepadnutí

EmilyG.
2068 příspěvků 12.7.20 09:11

@Moir to mate pravdu, ale proc si s tesnymi saty s mnozstvim zasevku pridavat kila a nemodernim strihem roky?
To je velka bolest zkusenych svadlen, usite mistrovsky ale nemoderne, ano, saty padnou presne, ale pekne to neni.
S timhle bych svihla a inspirovala se jinde.
Driv sem chodila jedna mnohem silnejsi pani, ted je u sousedu. Dokazala tu mohutnou postavu oblekat smrncovne a za par korun, prevazne Lindex, HM, hadriky z vyprodeju a jak ji to sluselo.

MP blanka
2599 příspěvků 12.7.20 09:38

@EmilyG. - dávam vám za pravdu v tom, že šaty sú @Atlacoya tesné, teda minimálne cez prsia ako som / a nielen ja / napísala v prvom príspevku, a práve tak v druhom, že 1,5 cm vo šve je na povolenie málo. Pri primeranej voľnosti / neviem, či si @Atlacoya vybrala správnu veľkosť strihu / si myslím, že strih je aj pre ňu vhodný. Keďže sa v tomto vlákne ženy pýtajú na konkrétny problém, ak viem, ako ho odstrániť, napíšem. Ak nie, mlčím. Dá sa povedať, že kúpiť si hotové šaty je rýchlejšie a často aj lacnejšie. Sú ale ženy, ktoré si ich chcú ušiť samé, pretože je to ich záľuba, relax, a v neposlednom rade uspokojenie vtedy, ak sa dielo podarí. Niekedy k tomu vedie trochu dlhšia cesta, no a čo?

vlm
5322 příspěvků 12.7.20 10:18

@EmilyG. Rozešité oblečení vypadá často nevábně. @Atlacoya se chce naučit ušít si na sebe, je to koníček jako sbírání známek, modelářství, turistika…vhodnost střihu uvidíme na výsledku, on ti hodně kazí materiál, já mám podobné šaty koupené, podobnou postavu a v CJMDNS překvapivě kladně reakce.Driv jsem si všechno šila, protože jsem měla přesnou představu co chci a v obchodě to nebylo, teď si něco jiného objednám, na šití si nějak neumím najít čas…ani po obchodech mě nebaví chodit a zkoušet. Moc věci nepotřebuju, v práci se prevlikam a do práce mám pár kroků… takže mě do sítí nic netlačí.. V retezcich se prodávají pěkný hadry, baví mě ty řeči jak dřív nic nebylo a lidi sílí z nouze.bo nevím byly k dostání látky na všechno a ženské chodily ke švadleně, nebo si šily samy. Hotove věci byly na mě tehdy nemoderní a usedlé. Maninka nám šila všechno, já sobě od čtrnácti taky, potom textilní průmyslovka, koupeného oblečení jsem měla minimum… později pro manžela pro děti. vzdycky mě to bavilo, teď jsem líná a fandím každému kdo se to toho s nadšením pustí.

Porkpiehat
2366 příspěvků 12.7.20 11:31

Až si @Atlacoya ten střih vychytá, tak si bude moci šít šaty podle svých představ a nedělat ústupky u koupených šatů. Látka může udělat divy, takže i stejný model šatů je podle zvolené barvy a potisku látky pokaždé jiný. Dokáži si je představit ve spoustě variant, včetně malých černých nebo letních pestrých.
Střih mi přijde OK. Babkovské z těch šatů může udělat výběr látky.

ertz
493 příspěvků 12.7.20 12:21

@Atlacoya píše, že je to zkušební model z levné látky. A až to vychytá a bude se v tom cítit dobře, bude mít letní šaty třeba na zahradu.
JInak smekám před @MP blanka, jak vidíte všechny ty úpravy - já bych jen řekla ušít o číslo větší.
Všimla jsem si, že buterick má u střihů uvedné různé typy postav (výška, silnější, větší prsa), je to v té střihové příloze u tabulek s rozměry. Jen jsem si nevšimla, jestli se to pozná i zvenku na obálce střihu. Na jednom střihu je napsané „ready to wear“ a pochopila jsem, že už je to nějak upravené. Ale to jsem naivně očekávala od všech střihů - že ušiju, obléknu a bude OK.

Stránka:  « Předchozí 1 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 Další »
Váš příspěvek

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek