.
Příspěvek upraven 19.02.13 v 18:55
Protože oba pracujeme z domu, je v době donášky balíků většinou někdo doma. Obvykle víme předem, který den budeme v době donášky balíků mimo, takže se snažím domluvit s prodejcem, aby balíček poslal o pár dní později, pokud je to možné. Jen jednou se mi stalo, že přestože jsem byla doma, pošťák nezazvonil a hodil do schránky lístek, že si mám balíček vyzvednout na poště, popřípadě že mi ho ZA POPLATEK znovu doručí v době, kterou si určím. Zavolala jsem na poštu a slušně, ale velmi důrazně jsem si stěžovala a dožadovala se nápravy. Balíček mi ještě tentýž den a zadarmo doručili a od té doby pošťák zvoní a čeká, než sejdu z horního patra.
Já teda na opak preferuji spíš Českou poštu než ta různá PPL. I přestože má ČP svoje mouchy a jak mohou být její zaměstnanci na přepážkách stále tak přednas…ní jako by je někdo nutil tu práci dělat nechápu, ale pořád je mi to milejší než to, že u PPL se stejně nelze domluvit na doručení v den a době kdy budu doma a neustále mě pak nahání třeba v práci, ve škole, při různém vyřizování, protože zrovna dnes musí ten balík odevzdat. Neumím odhadnout, kdy balík přesně přijde a pokud nesedím celý den doma na zadku, tak je mi příjemnější dostat lísteček do schránky a až mám čas si pro balíček doběhnout. To nahánění a složité domlouvání mě tedy opravdu nebaví.
Tak to máte dobry, že u vás aspoň někdo zazvoní. U nás se s tím
pošťačka vůbec nepáře. Lístek hází automaticky do schránky a potom si
odkráčí. Nehledě na to, že by mě strašně zajímalo, proč vymejšleli
ten šílenej systém na sledování balíku, protože mi obvykle píše, že je
balík na poště o dva dny dřív než mi někdo hodí lístek do schránky a
na poště mi pak řeknou, že se podle toho nemůžu vůbec řídit, že to
vůbec neodpovídá realitě.
S PPL problém nemám, protože si přes ně objednávám všechno na máti,
které vozí věci do práce, tak se už znají a když je nějakej problém,
tak ví, že to tam můžou nechat u kolegyně na stole.
@lady Papajka Šlo o dobírku? Ta se platí, když přijde balík - zaplatíte a úřednice Vám ten balík vydá. Jestli jste platila napřed na účet a myslíte si, že balík by už měl být na poště, chodila bych tam i bez předvolání - úřednice si v počítači může najít, jestli tam balík fyzicky je, nebo není. Aby se nestalo, že Vám to pošlou zpátky.
Mě nedávno neskutečně naštvali s tím jejich,,balíčkem do ruky".
Objednávala jsem si nějakou kosmetiku, kterou jsem platila předem na účet
(asi 500Kč) a mělo mi to přijít do práce. Normálně si vždy objednávám
vše do práce a pošťáci chodí rovnou do kanceláře, takže s tím není
problém. No a tenhle balík DO RUKY nechal pošťák dole na recepci, kde paní
nemá zrovna moc přehled kdo je kdo podle jmen. Můj balík normálně předala
kolegyni, které se jen náhodně zeptala jestli mě nezná. Takže můj předem
zaplacený balík takhle putoval po budově (mělo by se to jmenovat
spíš,,z ruky do ruky"). Nehledě na to, že tu je o patro níž i call
centrum, kde dělají různá individua, furt se to osazenstvo mění a klidně
to mohla dát někomu z nich a měla bych prdlajs. Tahle diskuze mi otevřela
starou křivdu a zase lituju, že jsem si nestěžovala, hehe .
@Letefa Taková služba
by jistě měla úspěch . Ale aspoň by si to na nic nehrálo,
žejo
.
Balíky přes ČP by mohl být námět pro soap-operu, kam se hrabe taková
Ulice, TOHLE by byly důvěrně známé příběhy, to teda.
V mé rodné vesnici pošťáci opravdu poctivě zvoní a čekají adekvátní
dobu. Ale třeba v mém současném bydlišti ani omylem.
V práci jsme objendávali knížky z Amazonu a kvůli papírům jsme to
museli brát přes zprostředkovatelskou firmu, bylo to na 2 balíky. A to
bylo peklo! Když to došlo na naši poštu, tak jeden balík byl poškozený,
takže ho ani nedoručovali, a stejně byla na adrese napsaná i ten
zprostředkovatel, tak si nebyli jistí, že je to pro nás, no ne? Ale co mě
stálo času a nervů zjistit jen tohle! A pak jeden balík zastavit dřív,
než ho poslali zpět do zámoří a přinutit je k tomu, aby nám vydali
i onen poškozený (tj. promáčklý roh krabice).
Problémy s Českou Poštou řeším neustále. Jednou mi paní na poště
říkala, že balíček přivezou dopoledne toho dne (balík jsem opravdu nutně
potřebovala a naháněla ho po půlce ČR). O půl jedné jsem jim volala, že
mi nic nebylo doručeno a paní mi oznámila, že dopoledne je do 14 hod. Pošta má asi svůj časoprostor. A potom mi
bylo řečeno, že si můžu balík vyzvednout na poště. Tak jsem jí suše
oznámila, že mám zaplacený balík do ruky, ne na poštu. Ve 13:55 ho opravdu
doručili.
Někdy musím nutně poslat dokumenty do Prahy, musí tam být druhý den.
Využívám službu EMS, která je předražená a dnes jsem zjistila, že je
stejně „rychlá“ jako doporučený dopis, který je o 80% levnější. No
a takto bych mohla pokračovat, že by to bylo asi na román. PPL je dle mého
na zázoru o chloupek lepší.
@LadyPapajka Tohle
jste mi neměla dělat. Právě jsem se z pošty vrátil. 5 okýnek, funguje
jedno = fronta asi osmi lidí (já vím, je doba dovolených a poledne…), tam
paní, která už je v okolí proslulá svou nafrněností. Posílal jsem jeden
obyčejný dopis, jeden doporučený a jeden doporučený do Polska. Zbytek si
domyslete.
Na druhou stranu jiné paní a páínové za okýnky jsou tu příjemní,
doručovatelka také, poctivě mi nosí doporučené zásilky - neháže lístky
automaticky. Také už nepamatuji, že by něco ztratili… Ale jako podnik
(služby, organizace) mě ČP štve.
Rozumím dobře, že jste někomu něco posílala na dobírku, víte, že zaplatil a čekáte ty peníze? Týden minimálně, řekl bych.
@LadyPapajka Aha, už jste doplnila - tak počkejte ještě týden a pak reklamujte. Já ondynojc posílal taky dobírku, peníze jsem chtěl na účet (v domnění, že to je rychlejší) a trvalo to tak 10 dní.
@LadyPapajka pro srovnání, já měla tedy do týdne peníze na účtu, už bych je zkusila asi urgovat
Tak zatím jsem velké problémy s ČP ani s PPL neměla. Pošťačka
normálně zazvoní a jde nahoru, když je někdo doma a když ne, tak hodí
papírek do schránky. O příjemnosti pošťaček pomlčím, ale přesto se
dočkám toho, co chci. Pravda ale je, že zatím jsem toho moc po zásilkových
službách nechtěla. Pošta mi přišla vždycky včas.
Mi připomělo, když jsem si něco objednávala z Alza.cz. Chtěla jsem platit
přes e-konto s tím, že to bude rychlejší. Stala se tam ale chyba - strhli
mi peníze z účtu, ale objednávka s enevytvořila. Tak jsem volala na
infolinku s tím, ať pošlu výpis na informace (nebo kde to bylo) a po pár
dnech se tovyřídilo tak, že mi vytvořili znovu objednávku a já si to mohla
vklidu vyzvednout. Takhle kdyby to fungovalo při problémech všude, byla bych
ráda… samozřejmě chci, aby všechno šlo, jak má.
Osobně sice s poštou mám celkem dobré zkušenosti, ale štve mě ten
podnik. Taky tím, že pořád zdražují poštovné na dopisy do zahraničí.
Posledně nebo předposledně argumentovali tím, že v Německu je poštovné
levnější než u nás. Ale „taktně“ pomlčeli o tom, že české platy
jsou poněkud menší než německé, protože se jim to nehodilo do krámu.
A taky mě tak trošku berou čerti, když potkávám velká poštovní auta
s nápisem „Dnes podáte, zítra dodáme“. Hehe. Před časem jsem si
celkem asi 4× objednávala vlnu na pletení a půlkilový balíček došel
pravidelně za 5 dní - z Ostrova u Karlových Varů do Prahy, jako
„obchodní balík“. Navíc listonoš psal na lístku pravidelně datum
o den nižší, než kdy byl lístek ve schránce.
Dodala bych, že do Německa dojde můj dopis pravidelně 3. den, a to je
zahraničí.
Příspěvek upraven 11.07.12 v 13:00
U nás /vesnice/ úžasná rodinná pošta s jedním okýnkem, kde nás paní skoro každého zná, takže i když je fronta, všichni se tak nějak rozpovídáme a hned to uteče. Nedávno ovšem naší milou paní vyměnili za protivnou, tak jsme si všichni tak moc stěžovali, že vydržela ani ne měsíc. A máme zpět tu „svou“, která starým lidem mile vše vyplní a poradí. A holčiny co rozvážejí - tak ty už patří skoro do rodiny, tak jen doufám, že vydrží. V poslední době mi pošta posílá SMS, kdy balík doručí, fakt si nemám, na co stěžovat, neříkejte, že vám nic neposílá, dokonce s možností určit datum dodání.
@cibetka 1 Jo, jak jsem psala o tom,,balíku do ruky" výše, tak to mi taky poslali SMS. Ta přišla v pátek a hlásala, že balík mi dorazí v pondělí. Dorazil ale v ten pátek, kdy přišla SMS. Na to jsem taky koukala jak chleba z tašky, ale tak lepší než aby to bylo obráceně.
Můj nejkrásnější (ironie) zážitek byl s jedním blbým pohledem z Chorvatska. Kamarádka to posílala 3 lidem bydlícím ve stejném městě pár ulic od sebe, ve stejnou dobu je házela do jedné schránky. Dvěma došel, jednomu (=mně) nikoli. Rokovali jsme nad tím několikrát a na pár let na vše zapomněli. Asi po třech letech jdu do schránky a jůůů - pohled pro mě! Kouknu na druhou stranu a divím se: že mi kamarádka ani neřekla, že jede do Chorvatska? Kouknu na datum a bylo to jasné. Tedy jasnější to bylo poté, co jsem výše zmíněnou událost dala souvislosti s oním průšvihem, kdy se v Břeclavě opravovalo nádraží a objevili tam zakopané pytle s nedoručenou poštou - v jednom z nich byl i můj „ztracený“ pohled. Po této události už věřím v souvislosti s ČP úplně všemu.
Ale nakonec dosel, ne? V Italii to rovnou skartuji, ony jim totiz ty dopisy
„zaplnuji pracoviste a nedovoluji efektivne pracovat“.
Zde Nardo, 2,9 tuny nedorucene posty ceka na skartovani.
@Olinka : to spíš vypovídá o kvalitách České pošty, než nekvalitách, ne? O tom, že pošťák nedoručenou poštu schoval (nešlo v tomto případě mj. o to, že z dopisů vybíral cennosti a peníze? Nebo si to pletu s jiným případem?), a když na to ČP přišla, dostala svému závazku, a poštu doručila. I když pozdě.
@DanielaS tak to je
mazec! Italská pošta si nechá zaplatit za doručení, nenodrží svůj
závazek (tj. nedoručí) a místo toho všechno skartuje?! Zlatá Česká pošta a její nevrlé
pracovnice!