Střihy sukní a jak je nosit

08.06.13 | autor Ada

Nosíte sukně? Jestli ne, proč? Nemůžete žádnou pěknou koupit, stydíte se za svoje nohy, jste stoprocentně kalhotové... nebo nevíte, která je ta pravá? V tomto článku najdete přehled hlavních střihů sukní s tipy, pro kterou postavu jsou vhodné a jak je nosit.

Vybrala jsem pět základních typů postav, na nichž budu demonstrovat, jak která sukně sedí nebo nesedí: nadváhu typu hruška a jablko, přesýpací hodiny se silnými stehny, přesýpací hodiny se symetrickými boky a takovou tu hubenou potvoru, která může nosit úplně všechno.

Áčková sukně

Áčková sukně dostala název podle své siluety, která připomíná dolů se rozšiřující písmeno A. Áčková a pouzdrová sukně jsou dva univerzální střihy, které se hodí pro volný čas, do práce i na slavnostní příležitosti, záleží jen na materiálu a kombinaci. Nepleťte si áčkovou sukni s rovnou, která může být také mírně rozšířená.

Hruška áčkovou sukní jen zdůrazní tvar trojúhelníku se zadkem coby základnou. U širokých stehen je potřeba řídit se jejich šířkou, někdy áčková sukně pěkně zahladí přechod z boků na stehna, ale jindy to může dopadnout podobně jako u hrušky. Jablko vypadá poněkud jako krabice, jablko je ovšem snad nejméně lichotivá forma tloušťky a dobrat se pro něj vhodné sukně není lehké; jablku ostatně víc sluší šaty jakožto oděv, který není uprostřed ničím přerušený a nepřitahuje tak pozornost k nejširší části postavy.

Prvky, které pomohou jablku: optické členění pomocí barev nebo vzorů, odvedení pozornosti jinam než na břicho - k výstřihu, prsům, dolnímu lemu sukně, bižuterii, botám... A také celková upravenost a důraz na ženskost (pěkný účes, doplňky, podpatky). Správné spodní prádlo je samozřejmostí. Cesta ke vzhledu usmoleného chasníka je s pneumatikami kolem pasu hodně snadná, nenechte se strhnout!

Krátká áčková sukně (nad kolena) by pro ženy s tukem hlavně od pasu dolů měla být tabu, protože odhalí silná stehna. Mnohem lepší je, když ze sukně koukají nohy až od kolen, kde už bývají štíhlé. Jablko krátkou sukní jen upozorní na svou krabicovitost, i když nohy mívají tyto typy většinou pěkné (mnohem lepší jsou áčkové šaty, které nepřitahují pozornost k pasu a naopak využijí hezké nohy, viz výše). Hubená postava si může klidně vzít sukýnku pod zadek.

Rovná sukně

Krabicovitost či šířku stehen ze všeho nejlépe zdůrazní rovná sukně, zvlášť je-li z tuhého materiálu (třeba z džínoviny). Rovná sukně sluší v podstatě zase jen rovné postavě.

Aby sukně seděla, musí být logicky široká tak jako vaše boky/stehna, čímž na jejich šířku náramně upozorní. Příliš nesluší ani jinak symetrickým přesýpacím hodinám, natož jejich stehnatější variantě.

Pouzdrová sukně

Dolů se zužující pouzdrovka je lichotivá k ženským tvarům, a to i k těm poněkud přebujelým. Nesluší ovšem postavě s bochánky na stehnech, protože se v nejširším místě nejvíc táhne a tím na ně upozorní. (Na elastické pouzdrovky a minisukně zapomeňte.) Ledacos ovšem dokáže spravit vhodné stahovací prádlo, které pod pouzdrové sukně doporučuji každé ženě, která potřebuje trochu povrchově uhladit.

Postava typu hruška vypadá v pouzdrové sukni dobře, zvlášť s vrškem sahajícím přes boky a zvýrazněným pasem. Postava typu jablko může v pouzdrové sukni zúročit pěkné nohy a soudkovitý střed postavy rozbít šikovným optickým členěním - blejzrem, kardiganem, vzorem. Pro přesýpací hodiny je pouzdrovka jako dělaná.

Komu sluší pouzdrová sukně s vysokým pasem? Kromě hubených postav také přesýpacím hodinám. Je to trochu retro a může to být hodně sexy, vyšší pas navíc prodlouží postavu. Hruškám a širokým stehnům takové sukně moc nesednou - z největší části těla udělají výrazný jednolitý blok.

Godetová sukně, sukně s volánem

Pouzdrovou sukni lze v dolní části rozšířit klínovými vsadkami (godetová) nebo volánem.

Pro postavu typu jablko se pouzdrové varianty této sukně moc nehodí, protože z ní dělají soudek stejně jako čistá pouzdrovka. Godetové vsadky z jemného materiálu však mohou postavu vhodně vyvážit a jsou změkčujícím ženským prvkem. Dole rozšířená sukně sluší přesýpacím hodinám a může slušet i hrušce, záleží ovšem na tvaru a rozměrech té hrušky a také na provedení a materiálu sukně - měkčí splývavý volán při nadváze udělá lepší službu než tuhá látka.

Balonová sukně

Asi vás nepřekvapí, že balonová sukně se hodí jen pro štíhlou postavu. Macatá stehna vykukující z něčeho takového vypadají ještě macatější; jablko akorát upozorní na svou jablkovost; přesýpacím hodinám může balonová sukně projít, pokud má žena pěkné, štíhlé nohy. Z balonové sukně by prostě v ideálním případě měly čouhat dlouhé hubené nohy.

Maxisukně

Maxisukně a maxišaty jsou aktuálním trendem, a dlouhé šaty se koneckonců pro určité příležitosti nosí vždycky.

Obézní ženy by měly být s maxisukněmi opatrné. Když je tělo samo o sobě mohutné, dlouhý sloupec látky to moc nevylepší. Schválně píšu obézní, protože nějaká ta standardní nadváha není pro maxi překážkou. Tučná hruška nebo jablko ovšem dopadnou jako na obrázku: skončí v pytli. Ženy se širokými stehny by se měly vyhnout sloupovitým sukním, které jim nesvědčí stejně jako krátké rovné sukně. Stejně tak by rovné sloupovité šaty neměly nosit ženy se sportovní postavou bez křivek.

Jaké dlouhé sukně a šaty se hodí pro mohutnou postavu? Nejlepší je využít změkčujícího a tvarujícího efektu řasení. Falešný zavinovací vršek, asymetrický pás, řasená sukně, to vše z jemného žerzeje, žoržetu nebo jiné vhodné látky, mohou s postavou udělat divy. Ale pozor: hodně dramatický styl, např. egyptské řasení, může i uškodit, pokud je drama posíleno špatným materiálem, křiklavou barvou, nebo prostě zrovna na vaší postavě vypadá blbě.

Lichotivý je antický styl, takové šaty dokáží rozšířit úzká ramena nebo asymetrií rozčlenit široká, splývavé rukávy zakryjí silné paže, stuhy zdůrazní pas u hruškovité postavy, jemná látka v pohybu vypadá tak dobře, že se nikdo nebude soustředit na velké břicho.

Maxisukně může schovat široká stehna, např. rozevlátá "cikánská" sukně vsazená do sedla, které končí přesně nad tím moc širokým místem. Mírně nařasené maxišaty z měkkého materiálu partii stehen také uhladí. Souměrné přesýpací hodiny si můžou do společnosti dovolit i retro drama jako jsou sukně ve flamencovém stylu a "mořské panny".

Zavinovací sukně

Jak už jsem napsala u maxišatů, řasení a asymetrie sluší každé postavě. Mohutný monolit jablka se dá rozčlenit šaty se zavinovacím efektem a tulipánovou sukní. Asymetrický tulipán udělá dobrou službu i širokým stehnům, jejichž nerovnoměrnost se v řasení trochu ztratí. Klasické zavinovací šaty v podobě, jakou jim dala návrhářka Diana von Fürstenberg, mohou nosit prakticky všechny postavy, nejlépe ovšem vypadají na přesýpacích hodinách.

Kolová a nabíraná sukně

Jednoduché šaty s kolovou nebo nabíranou sukní sluší všem postavám, které mají aspoň symbolický pas, přičemž pro silnou postavu jsou opět vhodnější spíš splývavé materiály. Ženy a dívky s hubenýma nohama můžou využít kontrastu nohou a široké sukně podepřené spodničkami.

Jednoduché šaty se širokou sukní z lehké bavlněné nebo lněné tkaniny či žerzeje jsou perfektní na nadcházející léto - dobře vypadají, jsou prodyšné a dají se pomocí doplňků přizpůsobit mnoha stylům.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
sixx
83 příspěvků 08.06.13 22:36

Like it :-)

 
Osmikraska
645 příspěvků 08.06.13 22:49

Jeee, tak to je teda zase jednou hodně dobrý článek, na kterém je vidět, že Ada oprvadu něco umí. Toto by většina redaktorek módních časopisů či webů nebyla schopná stvořit. Fakt pěkně zpracované.

Mě jen mrzí, že je tam málo pamatováno na hubený holky a chlapecký či atletický postavy, ale tak do žádného článku se nevleze vše:-)

 
KlaudieS
1640 příspěvků 08.06.13 23:02

Ohledně hubené postavy není moc co řešit…

 
ivana.m
6 příspěvků 09.06.13 08:49

Veru je. Ked mas postavu ani rici ani cici, tiez to nie je vyhra. Predstavte si Ally McBeal, ta bude vo vsetkom vypadat ako dieta a to nie je dojem, ktory by ste chceli vyvolavat vzdy. Poznam doverne.

 
Karin
3401 příspěvků 09.06.13 22:41

@ivana.m - Daruji za odvoz pytel sádla.

 
Korytt
271 příspěvků 10.06.13 14:51

Ale je, jsem teda hubená, bez pasu, bez zadku, vlastně takový prkno a v sukni vypadám jako…prkno v sukni

 
Niobara
4 příspěvky 10.06.13 19:34
Perfektní sek! :-D

Nechci se posmívat Vaší postavě, ale musím Vám napsat, že mě rozesmál Váš příspěvěk, napsala jste to opravdu vtipně! Díky za zlepšení nálady! :-D

 
Korytt
271 příspěvků 10.06.13 20:34

Tak aspoň tak…to jsem ráda:oD

 
vážný_zájem
113 příspěvků 11.06.13 20:41

Tomu moc nevěřím, není důvod, aby opravdu štíhlá postava nevypadala dobře v sukni, proč by jinak byly modelky hubené? Ale samozřejmě, chce to padnoucí sukni. Opravdová štíhlost se u nás často špatně vměstnává do konfekčních velikostí a pokud nechce nakupovat v dětském, tak nosí oděvy, ve kterých plave. Buď je to široké v pase nebo je to široké všude nebo to prostě visí někde, kde mají být obliny.

 
Dahllie
2222 příspěvků 08.06.13 23:17

Jak Ada napsala na začátku, hubený holky to mají jednodušší. Těm sluší skoro všechno ;-)

 
miradka1
4 příspěvky 09.06.13 00:30

Nj, ale keď má hubená holka nohy do O, tak jej nesadne žiadna sukňa, jedine tak maxidlhá…

 
MP Vera
217 příspěvků 08.06.13 22:52

Tenhle článek udělá pro místní módní osvětu víc, než všechny ty internetové módní kvaziredaktorky dohromady.

 
Voldemortka
361 příspěvků 08.06.13 23:01

Skvělý nápad sem o tom napsat! Bohužel, tak málo lidí se těmahle radama řídí. Denno denně mám chuť zastavovat lidi na ulici a zeptat se jich : „Slečno/paní, máte, prosím, soudnost? To snad nemyslíte vážně!“ Jedna věc jsou sukně, druhá věc jsou šortky. Těžko posoudit, co je větší peklo. Zda nesednoucí sukně, anebo nesednoucí šortky. Vykukující celulitida zpod zaříznutých šortek, taky chuťovka.

Příspěvek upraven 08.06.13 v 23:03

 
papavera
146 příspěvků 09.06.13 00:11

Zarezane su zlo, to je pravda, ale zeny, co maju celulitidu maju chodit v horucavach v dlhych nohaviciach alebo ako? :)

 
TulaJ
254 příspěvků 09.06.13 09:27

Ono ale šortky nie sú vôbec najidealnejsie oblecenie do horúčav. Voľna ľahká sukna je oveľa chladivejsia, ak aj šortky, tak povedzme vo variante bermudy a v primeranej veľkosti. Ale inak si nemyslím, že celulitida je niečo, čo sa musí za každú cenu skryť, podľa mna je to teraz dost zvelicovane kozmetickym priemyslom - pred 20 rokmi som ani netušila, že niečo take existuje.

 
Kralovna Bitche
382 příspěvků 09.06.13 11:20

Volná sukně je možná chladivější, ale v šortkách po kolena se o sebe netřou stehna!

 
Lynx
100 příspěvků 09.06.13 15:31

V horku se mi nejlépe osvědčily palazzo kalhoty z jemné látky. Nevypadá to, že jsem si odskočila od vody, jako v šortkách a připadají mi v horku příjemnější, než sukně. Protože v sukni si někde u kafíčka dám nohu přes nohu a kloužu po potu.

 
DRW
1240 příspěvků 09.06.13 17:30

Leta pouzivam malou vychytavku, koupim nekolikatery lepsi punchochace s bavlnenou vsadkou, ustrihnu je tak, aby nebyly videt z pod sukne a nosim misto spodniho pradla, obcas se i dostanou koupit hotove, ale tezko se shani. Stehna se vsak nedrou.

 
Lynx
100 příspěvků 09.06.13 22:16

V jedné z těch českých zásilkových služeb si kupuju letní kalhotky s nohavičkou. Jsou ušité z takového toho klasického materiálu, jako bývalo kombiné. Možná Petrklíč. Přišla jsem na to náhodou, když jsem tchyni sháněla dlouhou bavlněnou noční košili s dlouhým rukávem (to by člověk neřekl, jak blbě se to shání, petrklíčová móda je sice strašná, ale protože tam mají i velmi nadměrné velikosti, mají tam i například tuhle „vychytávku“)

 
if5
112 příspěvků 10.06.13 10:30

Už se to tu někde řešilo, ale přidávám znovu pro nováčky - na vnitřní stranu stehen v létě je ideální lubrikační silikonový olejíček - prodávají se v lékárně nebo sexshopech a opravdu fungují. Někdy je tam i slabá desinfekční přísada.

 
chitrá alex
143 příspěvků 10.06.13 15:11
silikonový olejíček?

A jak dlouho vydrží ta promazaná stehna, než začnou drhnout? Díky, Alex

 
Danajas
2 příspěvky 13.06.13 13:52

Dětský olejíček s azulenem - modrý v hranaté lahvičce asi za 18 korun poslouží stejně a nemusím se plížit do sexshoppu :-)

 
Cimrwoman
42 příspěvků 10.06.13 12:39

Já dření holých stehen řeším deodoranty, všemi typy mimo sprejů. Udělám to hned ráno a celý den mi to vydrží. Než jsem na to před lety přišla, užila jsem si peklo.

 
terkaOl
72 příspěvků 10.06.13 19:07

Přesně tak, nejvíc se mi osvědčily takové ty s kuličkou.

 
motiva
110 příspěvků 10.06.13 22:02

Odstřihávám takhle obyčejné punčocháče (třeba ty, co mají díru na palci) a v létě navlékám přes spodní kalhotky, poslouží stejně a nemusím jich mít tolik na střídání

 
kate08
16 příspěvků 11.06.13 10:54

Miluju sukně, ale mám problém se silnějšími stehny a nohama do x. (jojo, třou se) Řeším to bavlněnými krátkými legínami. Ale nesmí se samozřejmě nikde zařezávat…A nebo dětský pudr.

 
taraxaca
19 příspěvků 24.06.13 00:33

Ano, pod sukně v létě nosím jedině kalhotky s nohavičkou. Olejíček ani deo vám při větší nadváze nepomůže. Bohužel moje oblíbené z tenoučké viskozy z čínského obchodu už nikde nemají, řeším to tak že tamtéž nebo kdekoliv jinde nakoupím obyčejné legíny a ustříhnu. silonky s bavlněným klínkem taky jdou, ale když je OPRAVDU VELKÉ horko, je potřeba něco co saje pot. a pak sukni a hurá užívat si léta…

 
Pavel
106 příspěvků 08.06.13 23:02

Tak tento článek jsem přečetl se zájmem i jako muž. Je opravdu skvěle zpracovaný. Uvědomil jsem si přitom, jak je pánská moda proti dámské hrozně jednoduchá a jsem za to moc rád.

Příspěvek upraven 08.06.13 v 23:18

 
Voldemortka
361 příspěvků 08.06.13 23:04

No, jednoduchá. Jednoduchá možná, ale i tak to „čeští chlapci“ moc nezvládaj. :) I když záblesk naděje sem tam potkám.

 
Pavel
106 příspěvků 08.06.13 23:11

Ano, neříkám, že to zvládají. Ale základních druhů oblečení mají jen několik, takže odpadá problém třeba typu, zda zvolit kalhoty, sukni, či šaty… A správně veliké sako sluší jablkům, hruškám, broskvím, okurkám i mrkvím, prostě všem :)

 
Voldemortka
361 příspěvků 08.06.13 23:15

Pravda, pravda. Jak já se ráda podívám na chlapa v dobře padnoucím obleku! Moje srdéčko vždy poskočí radostí :)

 
666mahu
1490 příspěvků 09.06.13 19:16

@Pavel, tak muzi nosi taky sukne, ale nastesti jich moc neni, nevim, nakolik resi strih. :D Muj ideal tedy muz v sukni neni, krom Skota. :-)

 
Alizon
1233 příspěvků 08.06.13 23:09

Slava, vraci se stare dobre Peklo.

 
Dahllie
2222 příspěvků 08.06.13 23:19

Děkuju, Ado.
Třeba zase sukně vytáhnu ze skříně.

Edit: oprava překlepů

Příspěvek upraven 09.06.13 v 09:47

 
Martini90
159 příspěvků 08.06.13 23:23

Mnohokrát děkuji za článek.
Jsem ukázkovým příkladem přesýpacích hodin se silnějšími stehny, miluju šaty a sukně, takže jsem ráda za jakoukoliv další inspiraci - zatím nosím hlavně dobře padnoucí áčkové sukně a šaty s rozevlátou kolovou sukní, ale třeba asymetrickou tulipánovou bych v obchodě zcela minula, natož, abych si ji aspoň zkusila.
Ještě jednou díky!

 
indyka
625 příspěvků 08.06.13 23:39

Moc děkuji za článek. Jsem postavy štíhlé, jen mám menší poměr pasu a boků, než by byl ideál, tak hledám možnosti, jak to trochu schovat. Třeba se k častějšímu nošení sukní konečně odhodlám :)

 
Cendrillon
20 příspěvků 08.06.13 23:40

Dobrý článek ;-)

 
Lief
14 příspěvků 08.06.13 23:45

Chybí mi tam jedna věc. A to sice, že se počítá s tím, že všechny typy postav mají pěkně tvarovaná lýtka. Já mám postavu přesýpacích hodin, velikost 38 a jsem s ní spokojená, akorát sukně skoro nenosím, nebo jen k punčochám, kozačkám. Pouzdrovou bych si nikdy netroufla, protože…Protože mám to, čemu moje maminka milorsdně říká sochařská noha. Tedy látko nevykroužené, spíše sloupkovité a k tomu velice široký kotník. Už roky k tomu hledám vhodnou kombinaci sukně/bota, zejména letní bota, která nohu pásečky přes nárt nezkrátí a nezdůrazní její vady.

 
Stemcells
97 příspěvků 18.06.13 15:45

Tak tohle mám taky. Lýtkový sval mám snad až ke kotníku a při pohledu zepředu i z boku tvaru jako dorůstající měsíc. Kozačky mám jen strečové, protože kožené nepřetáhnu ani přes ten kotník. Sukně v létě nosím, ale holt dlouhé - ke kotníkům, z tenké bavlny či viskózy. Snažím se, aby měly vzorek nebo byly vsazené do sedla či měly nějak nápaditě řešený pas, aby se velká plocha látky nějak „rozbila“ a ne jen do gumy. Kromě podivného tvaru a mám lýtka a holeně ještě přizdobené lupénkou a metličkami. Takže rozhodně dlouhou sukni, i když jsem už ve svém věku poněkud jablko a to v dlouhé sukni v pytli, než být nesoudná a vystavit takovou „krásu“.

 
Ido
25 příspěvků 08.06.13 23:56

Jsem přesýpací hodiny se silnými stehny a velkým zadkem k relativně štíhlému pasu a článek na mě nějak nesedí. Dřív jsem nosila áčka, abych to všechno zakryla a teď se jich postupně zbavuju, protože si v nich připadám jak kredenc a pouzdrovka mi udělá daleko hezčí, štíhlejší a ženštější siluetu, zvlášť jedna s opravdu vysokým pasem, kterou zbožňuju a ve které jsem dostala bezkonkurenčně nejvíc komplimentů. Cikánské sukně jsou jako áčko, zbytečně rozšiřují, zvlášť když je to střiženo právě nad tím širokým místem, na sadllebags to hrozně upozorní, takže ty šly taky z domu. Kolové sukně někdy dělají podobnou službu jako áčko, ale u šatů je to většinou hezké. A rovné sukně naopak při chůzi vypadají podobně jako pouzdrovka, takže za mě ano! Zavinovací sukně se mi moc nelíbí, respektive nějak jsem nenarazila na nějakou, která by mi lichotila.
Velice doporučuju si nabrat v obchodě nebo sekáči kus od každého střihu, co tam bude k mání a postupně po sobě vyzkoušet před zrcadlem a rázem se ukáže, co vám sedí.

 
ccci
42 příspěvků 09.06.13 08:28

Mám stejný typ postavy (přesýpačky se silnými stehny) a nejvíc mi lichotí sukně rovné, klidně s vysokým pasem. Áčko musí hodně splývat, aby vypadalo dobře. Ono záleží asi i na velikosti těch „saddlebags“ a celkové velikosti člověka. Mně třeba cokoliv, co se zužuje směrem dolů, udělá asimetrické pozadí („asi metr na metr“) na nízkém podvozku.

Příspěvek upraven 09.06.13 v 08:30

 
miradka1
4 příspěvky 09.06.13 00:26
krivé nohy

Takže krivé hubené nohy skovať do gatí alebo maxi šatov :D

 
LuisaLeelou  09.06.13 00:40

Tak tenhle článek je skvělej, děkuju… A obdivuju, jak dokážete kreslit.

Jestli můžu malou prosbu, pro nás pitomé, které mají trochu guláš v termínech (egyptské řasení, cikánská sukně vsazená do sedla, flamencový styl, a další…) by bylo lepší, kdyby byly obrázky opatřeny takovými těmi vysvětlivkami, nebo se na ně v textu přímo odkazovalo „mořské panny (obr. 14, b)“. Protože třeba právě ten nákres na čtrnáctém obráku uprostřed, nevím, jestli má být mořská panna, flamenco, nebo vsazení do sedla???

Ještě jendou dík :)

Příspěvek upraven 09.06.13 v 00:40

 
katkarinka
1255 příspěvků 09.06.13 00:41

Ja som si pri tomto článku akurát s hrôzou uvedomila, že som úplné jablko. Ach jaj.

 
MP zuz
13 příspěvků 09.06.13 08:50

To je dobre ked iba uvedomila, ja viem ze som jablko, po detoch som pribrala 6kg a toto je clanok o tom preco ich urychlene zhodit!
 Zuzana

 
katkarinka
1255 příspěvků 09.06.13 10:03

Tak clovek sa to snazi potlacovat :D Zas ja nie som nejake jablko s enormnou nadvahou, ale po páse u mna nieto ani stopy, a to ma najviac to. hnevá.

 
MP zuz
13 příspěvků 09.06.13 21:12

No prave, a teraz je tolko uzastnych modelov zuzenych v pase, pripadne paskom, ked som mala o tych 6kg menej, tak som sice nemala pas ale ked som si dala ten pasek tak to nevadilo, teraz mi to pride uz divne, proste mam na vyber, zhodit 6kg alebo si tu vybrat vhodnejsi model :-(

 
tasa
47 příspěvků 16.04.15 14:12

Jaký střih a délka sukně se ted nosí? pro věk 30 plus

 
atrix
483 příspěvků 09.06.13 01:21

U těch robustnějších figur bych možná ještě zmínila fakt, že většinou mají robustnější i ruce nad loktem, takže ty rozhodně nějak maskovat rukávem, ideálně až pod loket, aby ani ten nebyl vidět. Jinak si na sebe taková žena může natáhnout co chce a ty ruce ji stejně prozradí. Takže rozhodně se vyvarovat šatiček či halenek bez rukávů, vypadá to fakt děsně. Pro tropické dny volit velmi lehký, vzdušný a prodyšný materiál, ale ani tehdy ty ruce raději neukazovat. Jinak: taky nejsem právě konfekční postava, takže vím o čem mluvím :) A fakt je, že nejradši nosím kombinaci kalhoty - tunika, sukně jen za opravdu horkých dnů, protože mi neskutečně vadí 1. mordování se do punčoch a 2. když se o sebe nohy třou v punčocháčích, jaký to vydává nechutný zvuk. :D

 
MP zuz
13 příspěvků 09.06.13 08:52

Nie vsetky, mne pride ze prave jablko ma casto stihle aj ruky(zalezi na nadvahe), tam je vhodnejsie naopak ruky ukazat, aby sa zmensil objem materialu do sirky.

 
Reine
13 příspěvků 09.06.13 13:43

Ja mám pocit, že u,,jablka" je dosť dôležité, či je postava nízka alebo vyššia - tým, že jablko nemá pas a má prsia ale často aj bruško a je nízke a ešte má pár kíl navyše, často pôsobí ako guľka a je preto problematické ho obliecť, v podstate mu pristanú hlavne empírové strihy-pokiaľ je ale jablko vyššie a dá si pozor na váhu, nemusí to byť taká problémová postava, pretože má prsia, často štíhle ruky a nohy a zostáva iba zamaskovať nevýrazný pás a bruško…zároveń som si všimla, že u mnohých žien, keď sú normálne štíhle je kategorizácia na jablká, hrušky a pod. často viditeľná až keď majú pár kíl naviac, pri normálnej hmotnosti a trošku súd nosti pri výbere oblečenia často človek nevie ani určiť, či ide o takú alebo onakú postavu :-)

 
atrix
483 příspěvků 09.06.13 14:33

No já ten typ „jablko“ asi jsem a ruce teda fakt nic moc. Konec konců o odhalených pažích mluvila svého času i Magda Vašáryová (když pracovala jako velvyslankyně ve Vídni), že ženy nad 40 let věku by oblečení bez rukávů nosit neměly vůbec (v diplomatických službách je to přímo uvedeno v pravidlech pro dress code). Tak nevím… Ale fakt je, že jak přibývají roky, tak krk, ruce a kolena ten věk spolehlivě prozradí, i kdyby měla žena několik liftingů - dobře to věděla herečka Ljuba Hermanová blahé paměti, která měla i v hodně vysokém věku obličej jak vyžehlený (nevím tedy, kolik těch liftingů měla, ale rozhodně ne jen jeden), ale kdykoli někde vystupovala, mívala zpravidla halenku se stojáčkem, dlouhé rukávy (často ještě s kanýrem nebo krajkou dole, aby se schovaly hřbety rukou) a vždycky sukni pod kolena.
Konec konců - tady je o ní video, v době, kdy se to natáčelo, jí bylo 81 let - pochopitelně, že i to oblečení trošku odpovídá tomu roku 1994…
 https://www.youtube.com/watch?…

 
Reine
13 příspěvků 10.06.13 15:17

Súhlasím, ženy s atrofovaným svalstvom na rukách, ale taktiež mladšie ženy s mohutnými pažami by nemali nosiť veci bez rukávov, stačí aspoň ten naznačený predľžený strih na ramenách a hneď to lepšie vyzerá, výnimkou sú samozrejme ženy s vypracovanými pažami…no, neviem ako v Čechách, ale u nás sa týmto ženy absolútne neriadia - také plesy a to aj v mestách, často s drahým vstupným, kde dámy aj zjavne investujú do drahších šiat, to hýri korzetovými strihmi bez ramienok, so špagetovými ramienkami, no masaker :-D

 
lizlisa
151 příspěvků 19.06.13 00:42

Můžeš mi věřit, že nikdo neodhaluje rád svoje tlusté ruce (vlastní zkušenost), ale když je venku vedro jako v peci, tak si prostě vezme něco bez rukávů…

 
Reine
13 příspěvků 21.06.13 12:14

Myslela som skôr nato, že ak si niekto vyberá spoločenské alebo plesové šaty, do ktorých zainvestuje a tipujem, že nad nimi aj trocha popremýšľa, tak si nevyberie také, ktoré zakrývajú nedostatky a korigujú postavu, ale skôr naopak…

 
zwedavka
677 příspěvků 10.06.13 08:42

Tak to by měl někdo vtlouct do hlavy výrobcům oblečení, najít na léto něco s rukávem = zázrak

 
trnk
295 příspěvků 11.06.13 18:45

Naprosto souhlasím s tím, aby ženy s nadváhou a ženy starší, nenosily šaty bez rukávů. Vypadá to příšerně ta ochablá kůže.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 09.06.13 02:15

Krásný článek a nádherné obrázky :)

 
Ameline
95 příspěvků 09.06.13 03:19

Perfektní článek. Já sukně nosím hodně a ráda, tak myslím, že vím, jak asi na mě, ale inspirace je to skvělá. Já jsem případem nadváhy v symetrických přesýpačkách a jsem velmi sukňová - vlastně nosím skoro všechny popsané typy, i tu nedoporučovanou rovnou když je lehčí, má mých očích velice blízko k pouzdrové, ale odpustí více ve tvaru stehen - mám totiž takovou divnost - ani ne tak širší stehna, jako stehna v konstatní šíři od boků zhruba do jejich poloviny. Pouzdrovku zase nosím tak, že ji mám kolem kyčlí volnější než je třeba, což stačí, aby to vypadalo normálně.

Jen jsem chtěla poukázat na jednu věc - tvar stehen u přesýpaček občas umožňuje i kratší sukně - často se totiž stehna nerozšiřují rovnoměrně od kolen, ale až několik čísel nad nimi. Když se to správně vychytá a odhalí se ta užší část stehna než začne nabírat na objemu, vykouzlí to se správnou sukní iluzi štíhlejších nohou.

 
Goku
410 příspěvků 09.06.13 21:36

Přesně to mám já, taky se mi stehna nerozšiřujou hned od kolen, takže si můžu dovolit i kratší sukně než pouze po kolena a vypadá to moc dobře. Ale v plavkách už nic zakrýt nejde:-)

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 09.06.13 07:51

Pěkný článek!

 
ještěřička
2370 příspěvků 27 inzerátů 09.06.13 08:32

Výborný článek. Moc mě Ada potěšila :-)Nechám si ušít nějakou letní veselou sukni…

 
bohemiana
5 příspěvků 09.06.13 09:07
a zase usa

A kdybyste takové šaty chtěli, zajeďte si do ameriky: www.eshakti.com
Uměl by mi někdo takové ušít?

 
Tala
235 příspěvků 09.06.13 09:28

Super clanok. Vdaka za inspiraciu. Ja nosim vacsinou iba sukne. Najviac mojmu typu pasuju ackove a kolove, kedze nemam skoro ziaden zadok a ziaden pas. Tulipanove som doteraz ignorovala, tak vyskusam, mohlo by mi to snad slusat.

 
Ido
25 příspěvků 09.06.13 09:40

:)to je pravda, strašně záleží na celkovém poměru pasu, boků a prsou, já mám naštěstí větší prsa, takže se to vyrovnává a nevadí mi, že mám sukni přes zadek obepnutou a tím pádem je zadek pěkně vidět-vím, že mnoho žen tohle nesnese, protože se stydí nebo z jiných důvodů. Jestli znáte Christinu Hendricks z Mad Men, ta je ještě o dost silnější než já, ale jak ta tyhle střihy umí nosit a je v nich nádherná.
Ještě k těm kolovým sukním-musí mít pas opravdu dobře posazený, aby z člověka nedělaly selku. Proto je mám asi radši na šatech, protože tam obecně bývá pas výš.

edit:toto je reakce na ccci, nějak se mi to zařadilo samostatně :/

Příspěvek upraven 09.06.13 v 09:41

 
MP Janka
373 příspěvků 09.06.13 09:56

Hezký článek.
Jen jako přesýpací hodiny s velikostí 44 na 168 cm výšky s velmi výrazným poprsím budu muset kombinovat doporučení pro přesýpací hodiny a jablko. Je to tak?
Ale i tak mi ten článek ukázal, že s výběrem svých sukní jsem nešlápla úplně vedle.

 
Pruhovaná
79 příspěvků 09.06.13 21:14

No, taky nevím. Mám taky 168 cm a horní velikost 44 bohužel, kalhoty ovšem 42, nohy štíhlý. Dosud jsem si myslela, že jsem jablko jako vyšité, ale po přečtení článku o tom začínám pochybovat. V ničem nevypadám hůř než v šatech, zejména v šatech simulujicich zavinovací vršek, v těch vypadám jako kojná od barona Šebka. V ostatních pak jako paní kuchařka ze školní jídelny. Naopak téměř ve všech sukních kromě té rovné džínové a v užším triku to jde. Nějak to simuluje pas či co.
Ale teda jako ta jablka na obrázcích fakt nevypadám.

 
Gräfin
2634 příspěvků 09.06.13 10:10

Po dlouhé době zase výborný článek

 
Nemesis
496 příspěvků 09.06.13 10:25

Já mám asi nějakou vadu zraku nebo co, ale všechny nakreslené postavičky se mi asi tak milionkrát víc líbí v té zatracované rovné sukni, než v té áčkové…

 
Osmikraska
645 příspěvků 10.06.13 14:29

Tak toto je taky trochu věc vkusu. Mně se taky moc nelíbí sukně do áčka, pokud nejsou splývavé, a to na žádném typu postavy… Nelíbí se mi, jak z širokýho spodku sukně koukaj uprostřed nohy. Pokud je to krátká sukýnka, tak je to ještě horší. Ale to je věc osobních preferencí:-)

 
Nemesis
496 příspěvků 10.06.13 20:47

No mě připadá že to člověka zbytečně rozšiřuje v áčkové sukni…v reálu závisí na sukni, ale tady mi to ten obrázek tak krásně předvádí, že bych prostě dala přednost té rovné :-)

 
přez-dívka  09.06.13 10:34

Ještě tak poznat, jaký jsem typ. Silná stehna a nevýrazný pas…
Snad typ nashi, kříženec jablka a hrušky???
Asi si pořídím nějaké ty zavinovací šaty, to bude nejjistější.

 
Fintivec
15 příspěvků 09.06.13 10:39

Výborný článek! Jako ortodoxní nosič a ilovník sukní jsem ho vážně ocenila…

 
GalianosjednimL  09.06.13 10:48

Slibuji, že sukně nosit nebudu, ale konečně jsem se něco dozvěděl. Pěkný článek.

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 09.06.13 11:15

Moje najobľúbenejšie sú puzdrové, v tomto prípade nedám dopustiť na Orsay, majú ich výborne ušité, vždy perfektne sadnú, zavinovačky a zavinovacie šaty sú tiež moj evergreen a keď to tak čítam, asi sa ohliadnem po nejakej kolovej sukni. Vďaka za tip!

 
benespet
3 příspěvky 09.06.13 19:26

Je hodne drze zeptat se, jake mate miry? Ja ze s mirami 164 cm vysky, 72 v pase a 99 pres boky v konfekci sukni nejsem v podstate schopna koupit…

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 17.06.13 10:52

Nie som tintítko a mám postavu, ktorú nazývam malé pivo :-)
mám 165 cm, cez boky 102, pás 82 cm, typ postavy presýpacie hodiny a v orsay mi okrem sukní vždy sadli dobre aj klasické dámske nohavice.

 
Robena
1257 příspěvků 09.06.13 12:03

Sukne nenosim, nesnasim totiz puncochy (bud me sviraji v pase, nebo jsou kratke, nebo je vytahnu az pod bradu, nebo je ihned zatrhnu). Bez puncoch si odru stehna, kalhotky s nohavickou me nejak neposlouchaji - ty nohavicky se nejak neustale soukaji nahoru, nebo povoli a sed spadne do puli stehen…Tohle jsem ochotna snaset jedine v pripade satu.
Ale ostatni se mi v suknich velice libi :-)

 
Ido
25 příspěvků 09.06.13 23:07

Zkuste punčocháče z Calzedonie, ty sedí výborně.

 
if5
112 příspěvků 10.06.13 10:33

Zkuste si koupit punčocháče ve správné velikosti.

 
Robena
1257 příspěvků 10.06.13 17:17

Dekuji za radu.

 
Morže
1091 příspěvků 09.06.13 12:11

Konečně článek, který jsem si s chutí přečetla :)

 
Casmaria
761 příspěvků 09.06.13 12:30

Pěkný a povedený článek :-).

 
notrends
514 příspěvků 09.06.13 12:50

Myslím že balonová sukně nesluší nikomu. Hubené dívky ji snesou lépe ale jinak peklo samoosobě.

 
Popletená
1 příspěvek 09.06.13 15:47

Teď ještě vědět, jaký jsem typ postavy. Existuje něco jako štíhlé jablko? Protože nadváhu vzhledem k 55kg nemám, nicméně mám míry 93-81-95. Zkrátka mám sloupovitou postavu bez prsou, pasu i boků a navíc jsem malá.

 
ivana.m
6 příspěvků 11.06.13 19:19

Ja mam tie iste miery. To je tiež jablko??? Panebože nie!!!

 
JMaravelo
486 příspěvků 09.06.13 17:36

Super! Přesně takové články jsou potřeba, díky ;-)

 
Syslik1
95 příspěvků 09.06.13 18:07

Skvělý článek - a nákresy mi hodně pomohly, mnohem lepší, než články v mnohých módních časopisech. Jdu zkontrolovat sukně v šatníku.

 
gudrun  09.06.13 18:20

Ocenuji maluvky, pekny uzitecny clanek.

 
Ant.
245 příspěvků 09.06.13 18:38

Osobně miluji zavinovací šaty a sukně. Možná jsem při nákupech slepá, ale nevíte, který řetězec nebo obchod je nabízí? :-)

 
MP zuz
13 příspěvků 09.06.13 21:17

Mne pride ze poslednou dobou ziadny neponuka nic poriadne, mozno tak pareo na plaz :-(

 
viktorias
156 příspěvků 10.06.13 12:52

Promod, mám od nich dvoje, so zavinovacím efektom

 
Ant.
245 příspěvků 10.06.13 16:38

Děkuji!!! :-)

 
VivaItalia
596 příspěvků 09.06.13 19:55

Super článek, který se mi skvěle hodí, jelikož mívám často pocit, že na mě nikde není žádná sukně… navíc hitem poslední doby (alespoň dle nabídky v obchodech) jsou sukně do široké gumy, které nesluší snad nikomu…

 
toffee13
108 příspěvků 19.06.13 09:32

Já myslím, že mně docela jo (štíhlá vysoká - pas relativně mám, ale asi kdybych si nedávala pozor, tak bych nabírala právě na břiše), ale jak už jsem tu někde psala… moc to nepoznám.

 
girl.or.element
360 příspěvků 09.06.13 20:06

Konečně krásně vypracovaný, super článek! :)

 
top topic
950 příspěvků 09.06.13 20:38

@miradka1 : nevim jak u sukni pro osoby s nohama do O, ale u kalhot pry existuje uprava zakladniho strihu kalhot, kde se nejak caruje s nohavicema a opticky to ty nohy trochu srovna a zamaskuje to zakriveni.

Mozna by Ada mohla sepsat podobny clanek i o kalhotech, obcas tady padaji nazvy, u kterych vubec nevim, co se tim mysli, krome proflaklych slimek;-)

 
Martini90
159 příspěvků 09.06.13 21:45

Já bych ocenila podobné články nejen o kalhotách, ale obecně o tom, jak má vypadat správně sedící daný kousek oblečení, např. jak má vypadat dobře padnoucí sako/kabát/kalhoty, jaké jsou střihy, jak vybrat střih k dané postavě… a samozřejmě k tomu jakýsi slovníček pojmů :)
Pamatuji, že jsem tu kdysi četla článek o výběru bot na podpatku - že podpatek nemá předbíhat těžišti atd., tak prostě něco podobného i o oblečení. Často tady různě čtu, že „sako nesedí, kalhoty nesedí, dělá vám to divnej bochánek tady“, ale asi jsem slepá, já ne vždycky na sobě tohle poznám a třeba u kalhot zjišťuji, že netuším, jak vlastně kalhoty vybrat.
Pekelné články z ulice jsou sice hezké na pobavení, ale já osobně třeba vím, jak to vypadat nemá, ale zároveň tápu v tom, jak to teda vypadat má :(

 
catie
10 příspěvků 1 inzerát 09.06.13 21:05

Chybí mi „typ válec“, tj. rovná postava bez pasu, ale ne s nadváhou :)

 
katkarinka
1255 příspěvků 09.06.13 21:14

@MP zuz ja som mala prednedávnom o 10 kg menej ale po páse ani stopy, proste som tak či tak vyzerala ako krabica. bez pásu to moze vyzerat dobre iba ked ste fakt chudulinká podla mna. :/

Příspěvek upraven 09.06.13 v 21:14

 
Lovisa
85 příspěvků 09.06.13 21:16

Milá Ado, s tvrzením, že ženy typu jablka mají nejméně lichotivý typ tloušťky, si dovolím nesouhlasit. Naopak. My ženy typu hruška a jiné jim závidíme štíhlé nohy. Pokud totiž štíhlé nohy vykukují zpod šatů či sukně, opticky vypadá žena štíhlejší, než třeba já, která mám pas štíhlý, ale stehna i lýtka silná.
Nicméně mi to nebrání sukně nosit, oblékám je častěji než kalhoty, jsem tedy přímo bílou vranou v širokém okolí, protože žen, které nosí sukně, je bohužel málo. Proto děkuji za pěkný a povzbudivý článek.

Přesto si dovolím jednu kritickou poznámku, a to že slovo „akorát“ není spisovné a v textu mě vždy uhodí do očí.

 
MP zuz
13 příspěvků 09.06.13 21:17

Vymenim svoje nohy za stihly pas a to ich mam fakt luxusne!

 
katkarinka
1255 příspěvků 09.06.13 21:42

Ja si dovolím oponovať tomu, že štíhle nohy pri „jablku“ pokladáte za pravidlo.

 
Lovisa
85 příspěvků 09.06.13 21:44

Zbytečné oponovat, nic takového jsem nenapsala.
Věřím, že jsou ženy, které nemají štíhlého vůbec nic. Tak těm nezávidím. ;)

Příspěvek upraven 09.06.13 v 22:00

 
efCZa
19 příspěvků 09.06.13 22:00

Zdravím tě bílá vráno, jsem naprosto stejný případ… :o) (taky jsem se na tlusté nohy a kotníky musela povznést a od té doby se mi mnohem líp žíje, v šatech všech délek)

 
isko
511 příspěvků 10.06.13 09:33

Jojo, štíhlé a vcelku hezké nohy, to mám. Taky když se postavím před zrcadlo, tak mě napadají výrazy jako „meloun na párátkách“ nebo „hajzlový pavouk“.

Je mi 40. Až budou mít hrušky 60 roků (a nebudou mít výraznou nadváhu), tak pořád ještě budou vypadat jako ženy, protože budou mít pas. Až já budu mít 60 a nebudu nosit ty krátké sukně, protože v tomto věku to už není nejvhodnější, tak budu vypadat jako chlap.

 
if5
112 příspěvků 10.06.13 10:37

Malý OT: slovo „akorát“ už Slovník spisovné češtiny uvádí jako spisovné.
Ale mně to taky pořád připadá moc hovorové :-)

 
Sekhmet
1918 příspěvků 11.06.13 16:13

@Lovisa Dovolím si nesouhlasit. Ano, ženy typu jablko mívají (do určité váhové kategorie) štíhlé nohy. Jenže když vcházíte do místnosti a všichni vidí: kozy, kozy, kozy, kozy, kozy (ježíšmarjá, to jsou kozy!) a pak kozy a kozy a za nima jakási „osoba za kozama“, věřte mi, nikdo vám na nohy koukat nebude. („kozy“ libovolně zaměnitelné za „břicho“). Prsatá ženská navíc vždy vypadá tlustší než ve skutečnosti je, protože lidi dál, než na ty prsa prostě nevidí. I z těch obrázků, co Ada nakreslila je dost jasné, že postava typu jablko je jedno velké neštěstí, protože ať už ji oblečete jak chcete, vždy vám vyjde koule.

 
vážný_zájem
113 příspěvků 11.06.13 20:23

Na první pokuk to asi tak funguje: napoprvé vidíte tlustou bábu v minišatech. Ale za čas si všimnete, že má docela pěkné nohy a přepnete v tom vnímání. Znám z okolí.

 
kajmii
2 příspěvky 07.08.13 00:07

No tak to si dovolím nesouhlasit. Koho zajímají hezký nohy, když má ženská pupek jak v 6-tym měsíci?

 
solei
143 příspěvků 12.06.13 11:26

Dokonale napsané.
Jediné co pomáhá je sukně ideálně vypasovaná tak aby se začala rozšiřovat až někde od stehen s tím, že to rozšíření má odpovídat mohutnosti „vršku“. S tím, že sukně kratší než na dlaň nad kolena dělá hodně nevyvážený dojem, protože je na horní části těla mnohem víc textilu než na dolní a žena pak vypadá jako oliva na nožičkách.

 
Goku
410 příspěvků 09.06.13 21:30

Konečně jsem pochopila, co jsem zač - přesýpací hodiny se silnými stehny, neboli jejich stehnatější varianta:-)).

 
Smallgirl
5 příspěvků 09.06.13 22:38
Chybí mi....

Článek super, ale chybí mi ještě informace, co sluší hodně vysokým, hodně malým apod.
Já mám třeba 154 cm, jinak jsem souměrná (48 kg) a s těmi sukněmi se fakt peru, stejně tak šaty. Teď mne třeba čeká svatba a už jsem z toho úplně auf:-(((

 
Marbuša
243 příspěvků 10.06.13 08:26

I já bych uvítala článek, co pro hodně malé, hodně vysoké. Já jsem ještě ke všemu malé jabko. Je to fakt peklo:-(

 
Konvalinka
244 příspěvků 10.06.13 13:45

Mám podobné míry jako vy, ale postava zas tak souměrná není, mám širší trup a hubené končetiny, zejména lýtka. Téměř všechny sukně ze mě dělají krabičku na hůlkách. Dobře střižené šaty ale dokáží s mojí postavou udělat divy. Bohužel se na takové prcky v konfekci děsně špatně shání.
Mám kamarádku, která je na tom ještě hůř. Měří skoro metr devadesát a má celkově robustní atletickou postavu. Vypadá jako velký sloup, v obličeji je přitom pěkná. Sukně a šaty po kolena jí moc sluší, ale najít v obchodech něco moderního na sebe nemá šanci.

 
Oblázek
169 příspěvků 10.06.13 09:49

Děkuji za obrázky. Jako obtloustlé jablko raději zůatsnu u kalhot.

 
Smrtka
30 příspěvků 10.06.13 11:28

Oceňuju článek tohoto typu, jen myslím, že si Ada ukousla trochu velké sousto, tohle by vydalo na spoustu článků, takhle je to takové hop sem, hop tam, tedy hlavně pro ty „prostorově výraznější“ typy, ok, ale, jak už tady spousta lidí psala, ani ti hubení to nemají úplně bez problémů. Zas když má někdo hubené nohy, tak jsou v široké sukni opticky ještě hubenější, např.

 
Pruhovaná
79 příspěvků 10.06.13 22:56

Tak snad má kažý taky svou vlastní hlavu. Tohle je základní návod. Koho by taky bavilo, kdyby tu Ada předepisovala detaily.

 
Sheba
148 příspěvků 10.06.13 12:28

Hodně dobrý článek. Potvrzuji, že řasené tulipánové sukně vypadají efektně a vylepšují postavu. Bohužel jsou v obchodech málo. Mám jednu francouzskou ze sekáče a ta je teda úžasná.

 
lindiste
347 příspěvků 10.06.13 12:31

Výborný článek, pečlivě zpracovaný a názorný.

 
Ptera
112 příspěvků 10.06.13 14:54

Ado,
díky - pro mne užitečný článeček, doufám, že budete pokračovat.

 
Arya121
21 příspěvků 11.06.13 15:24

Prečítané dvakrát, veľmi zaujímavý článok, ďakujem! Prinútilo ma to premýšľať aj o problémoch iných žien, nielen o sebe.
Mám celkom symetrickú postavu, ale dosť štíhlu. Skôr sa snažím vždy zdôrazňovať že nejaké tie prsia a zadok mám, ako že nemám, lebo potom vyzerám ako tyčka do fazule.
Napadli ma dva postrehy:
1.púzdrová sukňa - v posledných rokoch som dve výborné ukoristila v Mangu. Elastická pevná látka, spodnička, zipsy na oboch bokoch. Príjemné, nositeľné, ako stvorené do kancelárie k lodičkám. Robia ženskú siluetu aj keď ste veľmi štíhly typ. Doporučujem vyskúšať.
2. páči sa mi Adin postreh, že zavinovacie šaty najviac pristanú presýpacím hodinám. Myslím, že pre nás, skôr štíhle, sa tieto šaty obliekajú ťažšie - vždy mám pocit, že mi utopia prsia a zavinovacím efektom akoby opticky pridávali na šírke pásu. A vyzerám ako tyčka bez pásu:)

 
Alterations
533 příspěvků 13.06.13 16:18
Zavinovací šaty

Údajně vhodné pro „přesýpací hodiny“. Snad podle toho jaké. S větším objemem prsou to je malér, pokud nejste exhibicionistka!

 
dost_bot
2070 příspěvků 11.06.13 22:22

No dobře, iluze stranou…obtloustlé jablko :-( Podle mé zkušenosti áčková sukně přidává na dojmu objemu, řasená ok zepředu, z profilu s bříškem špatné, ideálně rovná, pouzdrová nebo velmi mírně áčková. U áčkové sukně podle mě líp vypadá zvýrazněný pas, protože tím se aspoň nějaké užší místo ukáže.

 
toffee13
108 příspěvků 12.06.13 09:25

Jsem hubená (nijak dramaticky: 178cm, vel. 36-38), ale nemám vkus a peníze. A poslední dobou ani čas. Tenhle článek by mi mohl trochu pomoct, ale vážně: zcela bezelstně jsem schopná si vzít něco, co mi přidá 10 kilo, zatímco když mi někdo (například moje sestra, která nadváhu má, ale pravidelně vypadá lépe a štíhleji) poradí, tak vypadám normálně. Nějak to nedokážu zlomit.

 
Sekhmet
1918 příspěvků 12.06.13 11:44

Nic si z toho nedělejte, vkus se dá natrénovat. Nikdo ho nemá vrozený, vkus je dán prostředím, v jakém vyrůstáme, věcmi, jaké nás ovlivňují i mírou důležitosti, jakou mu připisujeme.
Jako každé učení, někomu to jde lépe a někomu hůře, ale poučit se (pokud chtějí) dají i ti největší módní ignoranti :)

 
solei
143 příspěvků 12.06.13 11:18

Hmm, z toho článku moc moudrá nejsem, vyplývá pro mne jediné - coby jablko bych na sukně měla zapomenout a nosit šaty a ideálně „color blocking silhouette panel dress“ protože mám sice přes prsa ještě pořád víc než přes břicho, ale jsem jablko s tenkýma nohama, nulovým zadkem a pupkem do špičky. Takže si jdu spíchnout další šaty, protože to co najdu v krámech není šité pro můj typ postavy.

Příspěvek upraven 12.06.13 v 11:19

 
Barbyl
1469 příspěvků 12.06.13 13:20

Skvely clanek s hodne dobre zpracovanyma skicama, Jen tak dal. S chuti jsem to precetla od n do posledni tecky:)

 
veru324
1 příspěvek 12.06.13 17:36

Já třeba vůbec nevím, jakou sukni či šaty nosit. Mám asi 163cm, velikost 36-38, ale jak už někdo psal, nohy jak sloupy a silná lýtka, která ať dělám co dělám prostě tvar nedostanou. Tak si ráda nechám poradit. Podotýkám, moje záda moc nesnesou podpatky nebo vyšší klín, takže i tady je trochu omezení, i když se snažím aspoň po městě v nich běhat.

Příspěvek upraven 12.06.13 v 17:55

 
Alterations
533 příspěvků 13.06.13 16:12
Ty sukně!

Článek je pěkný, ale myslím že mimo jiné záleží také na výšce, věku, druhu materiálu a barvě horní části… a na něčem dalším, co bych nazvala poměry jednotlivých částí těla mezi sebou. Třeba kolikrát se vejde hlava do délky noh a pod. A taky samozřejmě na odvaze a sebevědomí…Ještě jsou třeba typy „obrácená hruška“ a „žehlicí prkno“! Je dobře si pamatovat, co vám dřív „slušelo“,a co naopak bylo nesnesitelné. Neopakovat chyby.

 
rosseta
1 příspěvek 15.06.13 12:27
Přesýpací hodiny s velkými ňadry

Článek super, ale chybí mi tam typ postavy - přesýpací hodiny s velkými ňadry. Nemyslím, že bych v tom byla sama… ;-)

 
Susej
5 příspěvků 19.06.13 06:58

Super, skvělý článek! Budou další tohoto typu, třeba o halenkách a blůzkách?

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 19.06.13 19:44

Pěkný článek i kresby! Já mám nejradší volánové maxi sukně, ty tahám často obzvlášť v létě.

 
TeaS
23 příspěvků 20.06.13 12:20
Krátký trup

Super článek :) Ještě by mě zajímalo, co s krátkým trupem, jsem štíhlá, ale mám takový ten JLo zadek a větší prsa, což by bylo fajn, kdyby k sobě ten zadek a prsa neměly tak blízko. :D

 
hippieboy  24.06.13 13:14

Všichni jsou tlustí, ale problém je anorexie. HAHA

 
Atlacoya
2146 příspěvků 01.07.13 23:50

Jak je nosit - hlavně se neohýbat! Dneska jsem viděla slečnu v áčkové sukni nad kolena. Ta sukně byla hodně trčící a jak se slečna ohnula pro věci v tašce, co měla na zemi, ukázala nám všem kalhotky.

 
kajmii
2 příspěvky 07.08.13 00:04
Super článek

Článek je super, ale stejně teď nevím, co si já jablko mám obléct na sebe. Připadá mi totiž, že pro jablko není vhodný opravdu nic. A hubených nohou si vážně nikdo nevšimne, když nad nima trčí břicho větší než prsa…Teď nosím balonovou sukni, ikdyž to opravdu zvýrazní jak břicho, tak zadek :-(

 
hapna
2 příspěvky 09.08.13 19:41

Děkuji za výborný článek, osvěty není nikdy dost. Jako krejčová tato pravidla celou svou profesní karieru vysvětluji svým zákaznicím a nkdy je velmi těžké je přesvědčit. Je neuvěřitelné, že v době kdy se o tom hodně hovoří je zákaznice schopná přijít na koušku ve staré, vytahané podprsence v zařízlých spoďárech, nebo na zkoušku kalhot si vezme malé (na její postavu) stahovací kalhotky, umíte si představit jak ta zkouška vypadá.
Prosím, mohla by jste něco napsat o spodním prádle? Díky.
ráda si přečtu i další články H. P.

 
Martinaa035
11 příspěvků 03.05.16 16:49

Nevím, sukně vybírám dle toho, co mi sluší. Děkuju za článek, ale spíše volím sukni „dle citu“, a hlavně podle toho, co mi na to řekne zrcadlo. Tohle je můj nejnovější přírůstek do šatníku http://www.pepe-jeans-store.cz/…L900528.html :)

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Témata článku

Všehochuť

Snad se nebudete moc cukat, že vám opět předkládám fotky (převážně)... Celý článek

Tipy pro malé ženy: Véčkové výstřihy a kalhoty do pasu

Jak jsem už prozradila v předchozích článcích, jsem prcek. A ještě... Celý článek