Reklamace
Mám za to, že pokud prodejce uzná, že máte nárok na výměnu zboží, rovná se to uznání reklamace a člověk má svaté právo vybrat si, jestli chce vrátit peníze nebo si opravdu zboží vyměnit. Prodejce nesmí zákazníka nutit pouze k jedné variantě. O jakou novelu nebo zákon se to opírá ale bohužel netuším. Jen to není tak dlouho, co jsem toto četla.
Tak to je teda něco. Věřím tomu, že to tričko nositelné je, ovšem někým jiným, než kdo si to oblečení pořídil. Předpokládám, že většina lidí si kupuje oblečení tak, aby mu sedělo (myslím pekelnou komunitu) a tičko velikosti S místo původní M si na sebe nevezme, neboť je krátké, těsné, šktrí kolem krku. Takže pro zákazníka, který si ho pořídil, je nenositelné. Já bych se s tou slečnou asi pohádala. Myslím, že za chvíli se dočkáme toho, že při reklamaci trika, co po vyprání vybledne, nám řeknou, že to je přece OK, to tričko prostě jen mění barvy a že nemusíme utrácet za trika jiných odstínů, když jsou vlastně všechny v jednom.
Také jsem přesvědčena, že nějak prapodivně obcházejí zákon - napsala jsem o názor na ČOI a Sdružení na ochranu spotřebitelů, ale hádám to bude trvat než odpoví. Ve finále bych se ani nedivila, kdyby to formálně bylo v pořádku - zamítli mi reklamaci a to že mi umožnili výměnu zboží je vlastně jejich dobrá vůle, kterou bych měla ocenit. Ugh.
Já se musím podělit se svou VELMI
POZITIVNÍ zkušeností z tohoto týdne v BELLA BRUTTA. Koupila sem si boty
Melissa „Gaetano Pesce“:http://blahmutiny.com/…lissa-shoes/
/jsou kotníčkový, z plastových koleček,
můžete si je upravit-ostříhat dle svého/. Po první dni nošení v práci
(mám docela „sedavé“ zaměstnání) mi cestou domů v pření části
praskly. Jelikož nejsem z Prahy poslala jsem dotaz na reklamaci z fotkami
emailem. Představovala si tragické scénáře, jak mě pošlou někama, že
sem je určitě „špatně“ užívala (boty totiž vypadají jakoby sloužily
pouze do vytríny) a já vyhodila nemalé peníze. Téměř ihned mi bylo
odpovězeno, že se určitě jedná o vadu materiálu a že samozřejmě mi
boty buď vymění za ty samé, jiné zboží nebo vrátí peníze.
S takovýmto milým přístupem sem se opravdu v našich českých poměrech
doposud nesetkala.
No já zpět asosu posílám normální zásilku - do zahraničí jsou asi do 2000,– (nebo nějak podobně) pojištěné tak jako tak a podací lístek k tomu dostanu (potvrzení pro Asos, kdyby se to ztratilo)… Když se zásilka vejde do 2 kg, vychází to max do 200,– (150 - 180 podle váhy), ale jakmile je to těžší (například dva páry bot), vyhoupne se cena přes 500 (ty dva páry byly za 580)… Nicméně pokud je nějaká z věcí, co se vrací, špatná kvůli Asosu, poštovné by měli proplatit (mně proplatili)…
My máme jednu takovou trapnou rodinnou epizodu s reklamací u Bati. Strýc si koupil boty, ty se mu po roce a půl nadměrného užívání, nečíštění a vůbec nestarání se o obuv rozpadly, do háje bych ho s tím poslala i já, ale u Bati mu nabídli slevu. Asi se jim to vyplatilo, protože strýc nedá na „baťovky“ dopustit a nakupuje u nich pro celou rodinu.
Vera, pokud by Vám tričko opravili (což samozřejmě nejde, ale řekněme,
že byste reklamovala nefunkční zip), tak by opravou uznali reklamaci. Takto
pouze vrátili zboží bez uznání reklamace a ze svojí vůle Vám nabídli
nové zboží jako bonus pro Vás … čímž neříkám, že zamítnutí Vaší
reklamace je oka, jen jsem chtěla objasnit, jak je to s tím uznáním
reklamace prodejcem.
Je to často asi marný boj… komu by se chtělo kvůli triku tahat po
soudech…
Ifoun: takhle jsem to pochopila taky, že bych teda vlastně měla být ráda, to s čím mám problém je, že vlastně uznali jakýsi morální nárok na to abych si oblečení vyměnila, ale zároveň to udělali tak vyčůraně aby je to nic nestálo - svoje peníze dostali, a že budou mít o dvě trička která dováží za 10 korun méně je absolutně nepálí…každopádně mě zklamali, už tam nebudu chodit. A to od nic mám docela dost věcí včetně drahé kožené bundy třeba…
Vera: bohužel je to tak, jim je to asi relativně jedno… zároveň Vy sice
změníte obchod, ale je pravděpodobné, že to bude ve všech řetězcích
obdobné… Já už jich takto ignoruju několik - aspoň pro dobrý pocit
ifoun: zatím jsem nikde jinde moc nereklamovala, ale co jsem se tak bavila s kamarády tak mají právě s reklamacemi v řetězcích (Zara, C&A apod.) dobrou zkušenost - dobře vědí jakou kvalitu prodávají a zákazník je pro ně pořád důležitější než pár „ušetřených“ fufníků, takže údajně stačí jen zamňoukat cosi o reklamaci a hned to vymění nebo vrátí peníze, právě proto že je to řetězec a ne paní Nováková z obchodu na náměstí která na každý vrácený halence tratí těžký peníze…
Taky mám s reklamacemi v řetězcích jen samé dobré zkušenosti. To, co dělají v Reserved, se myslím z obecného tendu vymyká.
Jak to funguje v řetězcích s reklamacemi je často krásně vidět
u pokladny - nikdy jste si nevšimli polozaplněného stojanu nebo hromádky
oblečení někde v rohu? Nevím, jestli se to tam střáda delší dobu nebo
je to za jeden den, každopádně i v prvním případě by toho bylo dost.
Nedávno jsem byla reklamovat boty v Deichmannu. I když jsem se několikrát
zařekla, že si tam boty nikdy víc nekoupím, ale zkrátka jinde nemůžu ani
za nic sehnat to, co by se mi zároveň líbilo a nestálo přehnanou částku
(přes internet bohužel boty kupovat nemůžu, pokaždé potřebuju jiné
číslo a prostě bych se bála koupit něco bez zkoušení). Ale zpět k té
reklamaci, boty se začaly úplně rozpadat, podpatek se drolil, podrážka
vepředu se odlupovala, taktéž látka uvnitř boty atd. a to jsem je na sobě
měla maximálně 10×. Měla jsem připravenou sáhodlouhou řeč, protože
jsem se bála problémů, ale prodavačka se na boty skoro ani nepodívala.
Nabídla mi výměnu zboží za stejný nebo jiný model, když jsem chtěla
peníze, šla se jen někoho zeptat a do 10 minut celkem bylo všechno
vyřízené.
Kaca: nejdřív Palladium, pak Flora, proč? Postupně jsem to řešila se třemi prodavačkami, dvě byly minimálně neprofesionální až arogantní, třetí celkem příjemně neutrální (po té předchozí zkušenosti) a v klidu.
Vera ha detto : Kaca: nejdřív Palladium, pak Flora, proč? Postupně jsem to řešila se třemi prodavačkami, dvě byly minimálně neprofesionální až arogantní, třetí celkem příjemně neutrální (po té předchozí zkušenosti) a v klidu.
Jen že taky pracuju v Reserved, tak mě zajímalo, jestli to nebylo náhodou na naší prodejně… A nebylo:-)
Tak už si dělají PR. Asi čtou tyhle stránky?
http://finance.idnes.cz/…odnikani.asp?…
Přidám čerstvou zkušenost s reklamací u Blažka ve Vaňkovce. Přítel si tam koupil v rámci jejich akce dvě košile a kalhoty. Při oblékání jedné z košil jsem slyšela takový ten zvuk roztrhnutí látky. V míste kde je přišitej knoflík a zároveň v míste kde je obšitá knoflíková dírka se látka rozpárala. Košile byla ze 100% bavlny a stála kolem 1500 Kč. Tak jsme se na druhý den vybrali do Blažka a vyreklamovali to. Na mé překvapení vše proběhlo bez jakýchkoliv problému automaticky to uznali a přítel jsi vybral jinou košili. Faktem ale je, že nás ta kvalita dost sklamala a byl to náš poslední nákup u Blažka.
Kaca: máte tu autentickou reakci zklamané (a bývalé) zákaznice a jediné co vás zaujalo je na které prodejně to bylo? To hodně vysvětluje…
Koupila jsem si zrovna moc pěkné triko ze směsi viskóza 92%, elasthan 8%, materiál příjemný, nicméně ještě před prvním praním se vyžmolkovalo (žmolky jsou jen drobné, nicméně jsou - na exponovaných místech jako boční švy, kde se třou ruce, ale i na spodním lemu). Má cenu to zkoušet reklamovat? (koupeno v C&A)
S tou reklamací je to takhle: pokud reklamujete, na vrácení peněz jako zákazník máte právo až ve chvíli, kdy reklamujete jednu a tu samou věc po třetí(tozn. že potřetí reklamujete se stejným problémem) tudíž nabídka za výměnu i za jiné zboží je tedy v pořádku. (i prodávající potřebuje ochranu, ta podmínka třetího reklamování má svůj význam. Má odradit právě takové ty podvodníčky, co si chtějí zboží vlastně jen půjčit na určitou dobu a pak si vyzvednout peníze zpátky, jistě, nejvíc to trestá poctivé zákzníky, ale jak to má prodavač poznat? kolikrát ti největší podvodníci jsou ti nejsympatictejsi)Jinak můžu doporučit s reklamacemi jedinou věc. Někdy prodavači nechtějí nějakou reklamaci vůbec přijmout se slovy, že vám to stejně neuznají. Trvejte na tom, aby to poslali k výrobci. Ne každý prodavač je odborníkem na daný problém a většinou vás jen odmítne, jelikož se mu to nechce vyřizovat a ještě je to ten typický příklad moci, kdy si hraje na někoho, kdo o něčem rozhoduje, při čemž kdyby ho slyšel jeho vedoucí, nejspíš by ho vyhodil, nebo minimalne serval… Sama jsem byla kolikrát překvapená, co výrobce jako reklamaci uznal, ačkoli bych očekávala, že to neuzná.
Hmm, tak bohužel dneska nepříjemná reklamační zkušenost. Loni jsem si
koupila peněženku DKNY, byla drahá jak pes. Už po měsící byla vnější
kůže odřená takovým způsobem, že kdybych si koupila peněženku za stovku
v tržnici, vypadalo by to líp. Přitom ji nosím pouze v kabelce, nikdy
u ní nemám klíče atd. Vyjádření prodejny je, že to není výrobní vada
a že mám smůlu. Přijde mi to opravdu nehorázné - prodávají výrobek,
který se nedá používat, pokud chcete zachovat jeho vzhled. Reklamaci jsem
teda nepřevzala zpět, protože jsem reklamovala nejen odření, ale
i samovolně se rozepínající zip. Ten neposoudili. Peněženku si tam
nechali, že mi teda ještě dneska zavolají. Což mi přijde prdlé, když
odřeniny posílájí někam pryč, ale zip posoudí po telefonu nebo jak?
Máte někdo zkušenost při reklamaci kvůli špatně použitému materiálu
nebo něco obdobného?
Díky.
Vero: A ještě jsem zapomněla dodat, ze nekde u nich na centrále, kam posilaji reklamace, vám ji neuznali podle nějakých jejich pravidel (zase ochrana pred podvodniky, ono se tezko dokazuje, ze jste prádlo prala tak,jak je to uvedene na cedulce-timto vás ovsem nechci osocovat ze je to vase vina), pokud nikdo jiný se stejným zbožím problém nemel, domnivali se, ze se spis snazite zbavit zbozi, ktere jste si vlastni vinou poskodila, ale protože vam chtěli vyjít vstříc, tak vám nabídli alespon výmenu zbozi, abyste nezustala skodna. Respektive aby se vlk nazral a koza zustala cela (vraceni penez uz je zkrátka jiné kafe, nez jen vymena zbozi). Chápu vase rozhorceni, ale nárok na vrácení peněz máte až ve chvili, kdy je uznana reklamace 3. a ne když vám nabídnou výměnu zboží-k čemuž nemají povinnost, když není reklamace uznaná. Jediná možnost by ještě byla reklamovat reklamaci. Někdy to nakonec uznají.Ale zase, uznají vám reklamaci, a vy máte dostat bud zbozi opravene (coz v tomto pripade nejde), nebo stejne nove. Vetsinou vám vyjdou vstric a nechaji vas si vzit jine zbozi stejne hodnoty. Teprve po třetím reklamování máte právo na vrácení peněz, alespoň tak to vím já, jeslti se to už nezměnilo, nevím jistě.
