Sexy meditace? Proč chodíme na jógu v upnutém oblečení

11.06.18 | autor Monika

Ještě neodcvičili svůj první pozdrav slunci a už jsou oblečení ve značkových hadrech. Jenže odolejte těm kouskům se symbolem ÓM… nebo ne?

Na jógu v podprsence a tílku? V Indii by se divili...Na jógu v podprsence a tílku? V Indii by se divili…

Moje kamarádka má energie na rozdávání a zásadně si volí dynamické pohybové aktivity typu trampolínky, běh a podobně. Když však zjistila, že učím jógu, předsevzala si, že konečně dá na radu doktora a vyzkouší něco pomalejšího. Nakonec trvalo rok a půl, než ke mně dorazila na lekci – v savém bezešvém tílku, v tříčtvrtečních kalhotách na jógu a v podpaží nesla vlastní jógovou podložkou. Na začátečnici poměrně pokročilé (a na pomalou jógu zcela zbytečné) vybavení.

Není však jediná, kdo klade důraz na dokonalé sportovní oblečení bez ohledu na to, kolikrát ho skutečně využije. My lidi jsme taková legrační zvířata a vyhrneme se na nákup „potřebných" pomůcek, i když bychom se spokojili s něčím dostačujícím. A tak mám někdy pocit, že se z jógy vyvrbil silný obchodní artikl, který hlásá Chceš dělat jógu? Potřebuješ na to spešl triko a neklouzavou podložku s motivem mandaly. Tělesno-duchovno-spirituální balíček na prodej.

Tímto se omlouvám všem, kteří se potřebují u jógy pořádně zpotit. Já si v pozicích ráda hovím.

Od meditace k fitness

Pro původní systém jógy je tělesný pohyb méně důležitou součástí, oproti dechovým a meditačním technikám. Jógové ásany neboli pozice totiž pečují o tělesnou schránku člověka, aby pak mohl nerušeně krotit mysl, stáhnout smysly a obrátit pozornost do sebe při meditaci. I proto tradiční oděv nikdy nezahrnoval upnuté legíny a sportovní podprsenky, jako známe dnes. Skládal se z jednoduchých kalhot a dlouhé halenky, které naprosto dostačovaly pro provedení několika pozic a především pro následný dlouhý sed, ve kterém nic nebrání dechovým cvičením a meditaci.

Zkusila jsem najít podobnou a moderní variantu pro ženy, která odpovídá následování tradice. Všimněte si těch šňůrek k utažení kalhot kolem kotníků, o tom ještě bude řeč.

https://www.aliexpress.com/item/Buddhist-meditation-clothing-tai-chi-clothes-coach-minimalist-white-suit-cotton-yoga-clothes/32292888883.htmlhttps://www.aliexpress.com/…2888883.html

Když řeknete Jdu na jógu, nejspíš tím myslíte právě ono tělesné cvičení. Tato ryze fyzická jógová epidemie bují zhruba od 80. let v Evropě a USA. Kromě jógových studií vtrhla také do fitness center, kde v podobě power jógy (čistě fyzického cvičení s posilovacími prvky) propotila milionům lidí trikoty.

Do repertoáru jógových pozic přibyla řada moderních, fyzicky náročnějších ásan, při kterých se očekává zvýšená námaha a volný pohyb bez škrcení. Jak se jógová praxe přesouvala směrem k fyzickému pohybu, tak se měnilo i jógové odění.

Takto nám v současnosti módní a sportovní značky ukazují, jak bychom mohli na józe vypadat. Koukala jsem se do obchodů a ta plochá břicha k tomu bohužel neprodávají…

Sportovní značky nenechaly jógu stranou.Sportovní značky nenechaly jógu stranou.

Pokud byste se oblékly jako slečna nalevo, přála bych vám VELMI pevnou podprsenku, která udrží vaše poprsí na místě i při psovi s hlavou dolů.

Jak je vidět, v současném oděvu se silně odráží náš způsob života, sociální a kulturní zázemí. Na typické jógové lekci by vám volný oděv padal, takže potřebujete spíše něco těsnějšího na tělo, případně je potřeba, aby byl volný oděv staženější kolem kotníků a zápěstí.

Padá cena, něco si přej

Chodit s jógamatkou v podpaží se stalo trendy a v jógovém oblečení se lidem očividně líbí nejen na podložce. Ve Spojených státech zvažovali zákaz nošení jógových legín na veřejnosti, protože se při nich příliš rýsuje ohanbí. #modnipeklo

Jóga brzy získala pověst náročného cvičení, které zklidňuje mysl, protáhne svaly a zpotí se při ní i kdejaký svalovec. Čím více lidí získávalo nadšení pro power jógu, tím více se objevovala v hledáčku firem vyrábějící sportovní oblečení. Značky jako Reebok, Nike, Puma a Adidas dodnes neopomínají jógu v nových kolekcích.

Mainstream však poznáte podle toho, že se s ním související zboží dostává do běžných řetězců. Jako vcelku slušný ukazatel slouží Lidl a Tchibo. Přesně to se stalo jógovému oblečení. A právě ve zmíněných obchodech získáte kus oděvu s přízviskem na jógu, a to za poměrně nízké ceny. Sportovní zájem registruje pochopitelně i Decathlon, který věnuje józe celé oddělení. Nutno říct, že tu mají poměrně fajn věci z biobavlny, bezešvé věci nebo třeba fleesové mikiny pro ty, kteří při závěrečné relaxaci mrznou.

A jen pro zajímavost: do jógy fušuje i nábytkový gigant IKEA, který vzal útokem pomůcky na jógu jakožto domácí vybavení.

www.reebok.cz/cardio-spike-tight/B45971.html, www.decathlon.cz/damske-tricko-na-jogu-id_8484432.htmlwww.reebok.cz/car­dio-spike-tight/B45971.html, www.decathlon.cz/…8484432.html

Víc ÓM, víc jóga?

Jógové oblečení se stalo nosným obchodním zbožím a v anglosaském světě bují tolik jógových značek, že nestíháte vybírat. Spojené státy nebo Austrálie jsou přímo zlatým dolem pro všechny akasha a namasté brandy.

www.yogarebel.com/collections/moonchild-yogawear/products/moonchild-leggings-daybreak, www.stylepb.com/yuj-manipura-legging-grey.htmlwww.yogarebel­.com/collecti­ons/moonchild-yogawear/produc­ts/moonchild-leggings-daybreak, www.stylepb.com/…ng-grey.html

Ovšem ani Češi se nenechají zahanbit – lidová kreativita velí zobrazit mandaly a symboly ÓM v libovolném množství. Kde se v nás bere chuť nosit symboly na kusu textilu, který na vás vidí akorát lektorka?

www.fler.cz/zbozi/tehotenske-cakrove-tricko-om-8566420, www.fler.cz/zbozi/saty-natelnik-7870824www.fler.cz/zbo­zi/tehotenske-cakrove-tricko-om-8566420, www.fler.cz/…lnik-7870824

Oblečení pro oblečení

V komercionali­zovaném světě se nám také rozmohl jeden takový nešvar – pofoukat zákazníkovi sebemenší bolístku. Klouže vám podložka pod nožkama? Pořiďte si protiskluzové ponožky za pár stovek… no a nebo zapojte střed těla, což?

www.yogastore.cz/toesox-halftoe-lowrise-grip-fuchsia_z1392/www.yogastore.cz/…chsia_z1392/

Aby nedošlo k mýlce: jsem ráda, že se design přizpůsobuje tělesným tvarům a potřebám při praxi. Ještě že existují bezešvé podprsenky pro snadné dýchání nebo legíny se zvýšeným pasem, díky kterým člověku nefouká na záda! Jóga má však obrovskou výhodu, na kterou často zapomínáme – že na ni nepotřebujeme vůbec nic. Jenže když někdo pojmenuje kus pleteniny jógový svetr, dějí se zázraky. Cílová skupina si ihned vybaví, jak ji posledně zachvátila husí kůže v pozici mrtvoly a honem honem hadřík objednává…. simsalabim, takové je kouzlo copywritingu.

Nebudu si hrát na neviňátko, někdy taky těžko odolávám… Pořídit si něco na sebe je náš rozmar a všichni se rádi rozmazlíme. Oči mi však vyjedou v sloup, když narazím na zkrácené jógové mikiny, které očividně navrhoval někdo, kdo jógu viděl jen na obrázku. Stejně na tom byli i produkční s fotografem, kteří vyfotili modelku s kettlebellem. Super pomůcka, co se na jógové lekci hodí pokaždé, když chcete zabít spolucvičícího souseda.

www.jogamarket.cz/polozka/top-combat-glory-hoodie-whstea-5271/, www.jogafitshop.cz/katalog/zbozi/obleceni/mikiny-a-svetriky_287/produkt/damska-mikina-na-jogu---nike-dry-top-versa/_var=18097www.jogamarket­.cz/polozka/top-combat-glory-hoodie-whstea-5271/, www.jogafitshop.cz/…a/_var=18097

Materiály na jógu

Sportovní značky logicky prodávají oblečení, které vás uchrání od kapání potu na podložku. To ocení všichni lidé, kteří preferují rychlé styly jógy (které v Česku opravdu frčí). Podobné kusy oděvu mají smysl na józe typu hot nebo bikram, kde vás zavřou do vyhřáté místnosti a potíte se jak posolený lilek.

Z nabídky obchodu mám ale pocit, že lidé se zvýšenou potivostí tu opravdu netrpí nedostatkem. Vždyť po lekci hodím tričko do prádla úplně stejně jako to bavlněné… navíc opravdu je potřeba supervybavení, když člověk zavítá na lekci týdně? Vždyť taky nemusím nosit terénní boty do města jen proto, že venku prší.

Nejčastěji natrefíte na oblečení z polyesteru, polypropylenu, polyamidu a elastanu. Máte na výběr třeba hromadu designových legín, které obsahují 80% polyamidu a 20 % lycry. Cítím opruzeniny při pouhém pohledu na ně.

www.fler.cz/zbozi/leginy-ellen-oaza-9243196www.fler.cz/…oaza-9243196

Pokud si chcete na sportovní výkony dopřát kvalitu, sáhněte po lyocellu, počítejte však s vyšší cenou. Není výjimkou tílko s cenou lehce pod dva tisíce. Paradoxně jsem v Lidlu zahlédla právě tričko z lyocellu, které však stálo 149 Kč. Pokud mi někdo vysvětlíte, jak je takový cenový sešup možný, budu ráda za komentář.

www.yogaguru.cz/cs/obleceni-na-jogu/mandala-ethno-top-blackbluewww.yogaguru.cz/…op-blackblue

Přiznám se, že dřív jsem trochu ohrnovala nos nad bio bavlnou a brala ji spíš jako výmysl boho komunity. Po zhlédnutí dokumentu S láskou k módě ale už po ní sahám taky. Obecně však bavlny ve složení rapidně ubývá, přitom na klasickou jógu pomalejšího rázu je nenahraditelná. Osobně se mi nejvíc osvědčuje pružný úplet, z 90 % bavlny a 10 % elastanu, který při delší výdrži v pozici udrží tělesnou teplotu… prostě úplně jednoduché legíny.

Teď čekám, až mi do oka padne něco s příměsí lyocellu.

Zatím jsem však neobjevila praktičtější střih, než mají amazončí nekonečné legíny. Jejich pas sahá až k prsům, takže po ohnutí mám chráněná bedra. Navíc nepotřebuju ponožky, protože nohavice jde přes klenbu nohy. Pata a ploska přitom zůstávají volně v kontaktu s podložkou a kalhoty se nevyhrnují.

www.fler.cz/zbozi/yoga-leg-gray-3644720, www.marthadance.cz/produkty/amazonka-leginy/www.fler.cz/zbo­zi/yoga-leg-gray-3644720, www.marthadance.cz/…onka-leginy/

Zabalená na hatha józe

Pokud ke mně na lekci přijde slečna s kraťáskách a tílku, automaticky jí vybízím, aby si vzala ponožky a svetr, protože bude tutově klepat kosu. Chápu, že na zmíněnou bikram nebo hot jógu se člověk vypraví v pidišortkách a sportovní podprsence (má-li na to koule a postavu). Mně osobně je ale nepříjemné, když se nahatou zpocenou kůží lepím k podložce. A to nemluvím o tom, že vám při předklonech a rotacích koukají spolucvičící mezi půlky.

Ženy s většími prsy mají trochu problém. Potřebují sportovní podprsenku, která jim poprsí udrží i při předklonech, jenže jakmile dojde na dechová cvičení, bude je spodní prádlo škrtit. Takže hlasuju aspoň pro bezešvé prádlo.

www.dragonflybrand.com/cz/p/pole-dance-podprsenka-xenia/www.dragonflybrand.com/…senka-xenia/

Na jógu se mi osvědčují a líbí volné střihy, které zahalují a zároveň je v nich poznat silueta. Úplet užší na rukou a nohou udrží oblečení na místě, ať dáte nahoru jakoukoliv končetinu. Zároveň se volné oblečení nelepí nonstop na tělo, přitom ochrání všechny věčné zmrzliny od zimy. Netopýří rukávy prostě poslouží mnohem lépe než pidi tílko.

www.nordblanc-obchod.cz/cs/products/sede-damske-tricko-joyful-nbslf5596-gra, www.fler.cz/zbozi/aditi-pants-black-3707596www.nordblanc-obchod.cz/cs/pro­ducts/sede-damske-tricko-joyful-nbslf5596-gra, www.fler.cz/…lack-3707596

Místo oblečení plnou pozornost

Jóga má za cíl vést naši pozornost dovnitř, tak je vlastně humorné si uvědomit, že energii často plýtváme na výběr „správných” jógových kousků místo vlastní praxe. Jak už jsem psala ve článku Proč jsme módní chameleoni, těžko se spirituálnímu životu přiblížíte pomocí designového/znač­kového/předra­ženého textilu.

Není špatně, že dnešní pojetí jógy dává důraz na fyzickou stránku. My ztuhlí a zkrácení zápaďáci zkrátka pohyb potřebujeme jako sůl a učíme se vnímat své potřeby nejen na tělesné úrovni. Jen mám při pohledu do obchodů pocit, že v nás vyvolává umělou potřebu vlastnit vhodné oblečení, které z nás udělá běžce/jogína/gym­nastku.

Funkční oblečení zachycující hektolitry potu oceníte, pokud jógu berete jako sport, případně se věnujete dynamickým a horkým stylům. Jestliže v józe vidíte vyšší smysl, výběr oblečení vám může být dostatečně buřt. Jediné, co potřebujete, je neškrtící gumička od kalhot a triko, které drží na místě i v pozici psa s hlavou dolů. Praktikovat se tak dá třeba v triku, co nosíte na chalupu. Otázka je, jestli to mezi všemi těmi reeboky ustojíte…

P.S. Kamarádčina jógová podložka tiše pláče v koutě.

Autor

Monika

Má ráda minimum věcí - když si koupí jeden kousek, vyhodí ze skříně aspoň dva. Nakupování v secondhandech ji baví víc než v HáeMku.


Reklama

Líbil se vám článek?

Reklama

 Váš příspěvek
 
Paris1789
2749 příspěvků 11.06.18 16:16

Na jogu nosím své 10 let staré nasrávačky z HM a k tomu vydojené triko. Pocení u jogy neocením, ale ráda se rozdýchám, hovení bych tomu v mém případě úplně teda neříkala.

 
MP Vera
256 příspěvků 11.06.18 17:06

A mně se vybavila poznámka přednášejícího z religionistiky - Západ udělal z jógy stojku na hlavě a misku s ovesnýma vločkama. Podotýkám že ta poznámka padla tak před 15 lety.

 
VeronikK
720 příspěvků 11.06.18 20:55

Tak to je prima článek, je vidět, že víte, o čem píšete :-)
Začala jsem cvičit jógu s jednou paní, která cvičí j s přestávkami už skoro 50 let. Ta nám doporučila hlavně pohodlné oblečení a aby nám nebyla zima, takovou jsem měla i předem představu. Je vlastně štěstí, že necvičíme v nějakém studiu, ale u nás ve škole :-) Nosím bavlněné leginy a triko s dlouhým rukávem, v teplejším počasí s krátkým. Ale ta paní, co nás j učí, má volnou halenu s dlouhým rukávem.

 
Evženie
191 příspěvků 12.06.18 01:28

Další hezký článek. Chválím.

 
DRW
2010 příspěvků 12.06.18 09:58

@https://www.mod­nipeklo.cz/clan­ky/monika/

Lyocell je viskozove vlakno, proto muze byt tak levne. Kdyz si date do google vyhledavace jake jmena maji viskozova vlakna byla byste prekvapena. Pravdou je, ze lyocell se prodava lepe nez viskoza. Proto Lidl to muze prodat tak levne, na druhou stranu znackove tricko je udelano mozna 1. jakosti latky a to lidlove z 2. (rozdil muze byt minimalni) nebo take ne. Do ceny vaseho tricka ze znackove prodejny vstupuje ve finale vice polozek, ktere tvori vyslednou cenu (platite znacku, designera, tisk na latce, ci specialni barveni viskozoveho vlakna, aby tvoril pozadovany vzor), usiti, marzi prodejce etc.) a mate hned 2 tisice. Lidl si zada latku v jeho oblibenych barvach, s nejvetsi pravdepodobnosti bez vzoru, designera neresi a tim se muze dostat na tu nejnizsi cenu na trhu, ktera existuje. Tot vse. A mimochodem opruzeniny z dobre udrzovanych legin mit nebudete, materialy ackoliv umele jsou vetsinou prodysne.

 
MonikaMP
60 příspěvků 19.06.18 15:42

Díky za komentář! Ten cenový skok mi přišel neskutečný, doteď jsem měla lyocell zafixovaný jako drahý materiál… holt byznys.

 
aelirenn
32 příspěvků 12.06.18 15:27

Já naprosto chápu, že to speciální oblečení není potřeba. Na druhou stranu, já sama třeba cvičím hrozně nerada, ale pokud už si koupím vlastní podložku (abych si nemusela půjčovat školní smradlavou) a něco pěkného na sebe, trochu mě to motivuje jít na lekci i příště. Stejně tak pomáhá to vědomí, že jsem do toho investovala nějaké peníze, a proto by bylo hloupé to vzdát po první lekci. Ale uznávám, spiritualitu v józe nehledám a beru jí jen jako nutné zlo, které jsem ochotná snášet jen proto, že mě jinak strašně bolí záda.

 
VeronikK
720 příspěvků 12.06.18 17:17

No jo, já jsem zas ráda, když mi - při jakémkoliv cvičení nikde nic neleze ven, nehrne se a není mi zima…

 
Armida
55 příspěvků 12.06.18 20:14

Vlastni podlozku jsem si koupila po prvni lekci, tu propocenou erarni uz jsem podruhe nechtela. No a taky mam ty ponozky :-) protoze se mi strasne poti chodidla. Proste jsem vzdy zvolila to mensi zwo.

 
Atlacoya
2557 příspěvků 13.06.18 08:57

A je teda nějaký rozdíl mezí karimatkou na jógu (s kytičkou a za 300,–) a obyčejnou karmiatkou z éry aerobiku (zelenou za 80,–)?

 
DRW
2010 příspěvků 13.06.18 09:05

@Atlacoya v podstate neni. Materialy se vyvijeji a jsou tedy vyrobeny modernejsi technologii a plasty prirozene starnou a jsou vyrazne tezsi. Vetsinou tyto sportovni veci jsou delane na kratkodobe pouziti. Takze ta stara podlozka je sice tuzsi nez ta nova s kytickou, ale dokud se nerozpadne a vy ji jste ochotna nosit, tak proc ne. Splni obe dobre stejnou funkci, abyste cvicila ve vymezenem prostoru.

 
Armida
55 příspěvků 13.06.18 09:17

@Atlacoya Ja vlastne nevim, koupila jsem sedou, obycejnou, nenapadnou, levnou :-)
A poprve v zivote. Ty drazsi byly tlustsi, tim padem asi pohodlnejsi. A pak jsem videla takove ty vymazlene kousky ve specializovanych obchodech…
 http://www.yogashop.cz/…-jogu-10037/

 
isko
1136 příspěvků 13.06.18 11:40

@Atlacoya
Já jsem si koupila tu obyčejnou karimatku na jógu z Lidlu. Nejdřív jsem se bála, že to bude klump, protože je tenčí než ta moje stará „trampská“ (25 let, 1cm v průměru). Ale zjistila jsem, že dobrý. A že vlastně obě izolují od země stejným způsobem.

Nicméně je tam jeden rozdíl, kvůli kterému jsem investovala do nové specializované jógové - má trochu jiný povrch, takový, který méně klouže a jakoby víc přilne k podložce. K parketám např. Což může být občas výhoda. Nevím přesně, čím to je, jestli je to nějaká povrchová úprava, spíš bych řekla, že ten plast je přeci jenom trochu jiný, protože se i celkově jinak chová než u těch obyčejných starých karimatek.

Ještě dodávám, že to bylo z Lidlu, za cca 170,– Kč, víc peněz bych asi nebyla ochotná dát.

Příspěvek upraven 13.06.18 v 11:40

 
lukinohk
51 příspěvků 13.06.18 12:35

Na hodinové cvičení nikdo nepotřebuje ultra super funkční triko za 2 tisíce, to je vyhazování peněz z okna. Stačí bavlněné triko z Lidlu za 150,– a tepláky nebo šortky. Stejně se to pokaždé musí hodit do pračky.

 
Monoqi
1 příspěvek 13.06.18 22:35
Jóga místo identity

Já s tím nesouhlasím. Co třeba tradiční Ashtanga jóga, která je fyzicky náročná už stovky let? Jóga má hodně odvětví která se nadále vyvíjí, proč bychom se měli zaseknout u něčeho, co bylo vyvinuto před stovkami let jenom proto, že je to tradiční? Po 5 letech cvičení mnoho druhů jógy jsem zakotvila u vinyasa flow, která navazuje na tradici Ashtanga jógy, ale je víc rozličná. Tahle rozličnost otvírá jógu pro tisíce lidí. Ne každýmu vyhovuje cvičit stejnou sestavu 90 minut denně, a ne každýmu vyhovuje velebit si v pozicích deset minut. Každý hledáme něco jiného a je super, že se jóga otevírá milionům lidí.
Stejně tak s oblečením. Cvičím jógu asi 5 let a vyzkoušela jsem každý hadr co jsem měla ve skříni. A zakotvila jsem u legin Moonchild, podobný jako máš v článku, protože jsou absolutně flexibilní, mají vysoký pas, a příjemný materiál. A koupila jsem si těžkou protisklizovou podložku která se mi neroluje pod nohama a neklouže. A proč ne, proč bychom měli zůstat u pískoviště, když máme lepší možnosti.
Co slycham opravdu nerada je, že „tahle jóga vůbec není jóga“ a „právy jogín nenosí legíny a tohle a tamto“. Jeden učitel Ashtangy který mě odradil na dobro, na první lekci prohlásil, že pravý Ashtanga jogín se pozná podle toho, že nenosí legíny, ale dlouhý plátěný kalhoty.
Patří k jógové filozofii spíš otevřená mysl nebo bílý hábit?
Rozlišovat pravého jogína od nepravého spíš zavání tím, že si někdo postavil identitu na faktu, že je „jogín“, a že se příliš mnoho lidí snaží mu tuhle identitu ukrást. A tak se snaží od těch ostatních jogínů odlišit tím, že jeden je skutečný jogín a tamten šašek v podprsence je fake.

 
MonikaMP
60 příspěvků 19.06.18 15:46

Díky za koment, se kterým v zásadě souhlasím. Jak píšeš, pokud je oblečení funkční a odpovídá tomu, k čemu ho jogín používá (třeba zrovna hatha nebo ashtanga), má smysl využít současnou nabídku značek. Spíš se ve článku zarážím nad tím, že oblečení na jógu by nemělo být ústředním tématem praktikujících lidí. Značky přirozeně registrují náš zájem o nový sport/novou zálibu, řada lidí pak nakupuje pro radost a bez rozmyslu. A peníze se točí a točí. Děkuju ještě jednou a zdravím Tě. :)

 
Paris1789
2749 příspěvků 14.06.18 07:01

Lidi, je to jen cvičení a správné dýchání.

 
fisko
1 příspěvek 15.06.18 09:06

Lidl si může dovolit tak nízké ceny, protože má obrovský odběr, ví že to prodá nejen v Čr na milionech míst, takže samozřejmě cena za výrobu řekněme 10 000 ks je samozřejmě výrazně nižší, než za 1000 kusů pro menší firmu - přestože je to třeba stejný/ podobný výrobek či stejný materiál.

 
Semtex
13 příspěvků 16.06.18 12:09
No nevim

Co třeba funkčnost? Rozdíly jsou v detailech, ale ty detaily dělají strašně moc… když máte na cvičení kvalitní funkční triko, neřešíte nepříjemný pocit, ze na sobě máte připlacly hnusny mokrý hadr, jako když se zapotite v bavlnenem triku. Když je bezesve, nemáte pak na kůži obtisknute svy. Taky obtahlé oblečení na člověku dobre drží, takže vás nikde netáhne, neshrnuje se, nepretaci se. Je to o nějakém pocitu, ze mate určitý komfort. Asi jako kdybyste se divila, proč si lidé kupuji drahá auta, když v bazaru můžou výhodně pořídit Favorita za 10000,–, proč investují desítky tisíc do pece o chrup, když přeci můžou nechat zuby přirozeně vypadat a od 45 nosit klasickou zubní náhradu. Nebo proč rodiny bydlí v domech, když by jim mohl stačit i pokoj v bytě u rodičů. A tolik by přitom všichni ušetřili. Tak moc nechápu, co je nepochopitelneho na tom, ze si někdo nakoupí nějaké lepší oblečení na sport a proč by mělo byt třeba se nad tím pozastavovat.

 
Martbelka
1 příspěvek 1 inzerát 17.06.18 08:38

Hezký a podnětný článek…já jako příznivec hot jógy jsem spokojená v krátkých legínách ba/elastan a tílku v podobném složení. Mám doma jedny polyester/elastan. legíny a opruzeniny z nich sice nemám, nicméně častěji sahám po první variantě.

Příspěvek upraven 17.06.18 v 08:38

 
maarcy
87 příspěvků 17.06.18 11:52

Mám jen malou připomínku - slečny na obrázcích nemají prsa, takže vlastně nepotřebují ani žádnou, natož sportovní podprsenku. Pro dokonalost těla by stačilo zamáznout bradavky makeupem…

 
kočka Míťa
225 příspěvků 18.06.18 14:01

nechodím na yogu, ale na Pilates a ikdyž je článek o zbytečnostech, třeba mě by se velmi hodily protiskluzové rukavice nebo nějaké návleky na dlaně - ty se mi zapotí nejvíc a pak mi to po té plastové podložce ujíždí :-) ( i proto mám svoji, nikoliv erární)…i činky mám raději s neoprénovým potahem - nekloužou v ruce

 
Smažačka
8 příspěvků 18.06.18 14:16

Fajn článek, ještě se autorka zapomněla zmínit o push up podprsence na jogu:D:D:D, viděla jsem ji myslím v Marks and Spencer… Bohužel má pravdu i v tom, že tenké bavlněné legíny nahradily v nabídce sportovních firem extra umělé a extra barevné legíny a pevnější tílka se všitou podporou nebo se zdvojenou podloženou prsní částí, která při hatha joze udržela i větší prsa rovnou zmizela v propadlišti dějin :(.

 
MonikaMP
60 příspěvků 19.06.18 15:48

Hezky napsáno:) Někdy mám pocit, že pushupka začíná být synonymem pro držící podprsenku… možná tam se výrobce seknul. :D

 
Liberál
1 příspěvek 21.06.18 14:32

Proč nelze nechat lidi, ženy i muže, aby si dělali, oblékali a mysleli, co chtějí? Proč pořád musíte soudit i za to, jestli si někdo na jógu vezme podprsenku nebo volné tričko? Vždyť je to každého věc a záleží jenom na něm, co mu bude příjemné. Sorry, za mě mnohem víc povrchní a trapný názor než lidi ve značkovem oblečení na joze ????

 
MonikaMP
60 příspěvků 21.06.18 15:19

Moc díky za komentář - vlastně jsem čekala, jestli se někdo ozve s touto poznámkou, protože při psaní mě napadlo to samé. :) Vlastně však v textu neříkám opak, jen upozorňuju, že by si člověk měl vážit jakéhokoliv oblečení - s ohledem na svůj styl praxe a bez potřeby hromadit super cool věci proto, aby zapadl mezi ostatní a že mu to velí reklama. Zejména u jógy mi dává smysl soustředit se na praxi samotnou. Ale ruku na srdce, taky si na jógu beru věci, které jsou mi pohodlné. Vnímám, že se ten pocit „co-na-to-řeknou-ostatní“ tam pořád je… no a moc se mi to nepáčí. Tak proto to „rýpání“. :)

V Amsterdamu otevřeli muzeum eko módy

Muzeum Fashion For Good reaguje na ekologickou stopu, kterou po... Celý článek


Reklama

Poslední článek:
Jak jsem vyrostla z pubertálních nákupů

Autor: Monika

Kam jste chodili nakupovat, když vám bylo -náct? Mým revírem byl... Celý článek


Reklama

Jako v bavlnce

Autor: Ada

Kdysi jsem byla na jednom diskuzáku svědkem, jak se nějaká slečna... Celý článek

Jak si okopírovat tričko

Autor: Ada

Určitě už se vám někdy stalo to, co se teď stalo mně: vaše milované... Celý článek