Tlusté děti

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 14 Další »
Pirek
7060 příspěvků 25.7.12 13:25

@Coraline
Tak, u mne vždycky trať delší než 800 metrů vyvolala takové znechucení, že jsem bývala v poslední trojce (po mě už dobíhaly jen holky s nadváhou), zatímco krátké tratě jsem běhala rychle. Je možné, že je to genetické zatížení, protože stejnou úchylkou trpěl i můj tatínek? :D
Též si vzpomínám, že ve třeťáku mi nechtěla úča dát z tělocviku jedničku, protože NEUMÍM SKOČIT PŘES ŠVIHADLO VAJÍČKO. No vážně. Mně byla známka z lbého tělocviku úplně šumák, ale takhle blbý důvod mě donutil k poctivému dvoutýdennímu tréninku, ukázkovému vajíčku a jedničce na výzo. Od té doby jsem švihadlo v ruce neměla :D

Pavučinec plyšový
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 25.7.12 13:25

@Coraline Nakonec i ti čahouni, vysportovaní nebo ne, se mnohdy do sedačky nevejdou. Někdy si nejsem jistá, jestli je horší nechat se zavalit měkoučkým tlouštíkem, nebo bojovat s lokty a koleny nějakého basketbalisty.

Coraline
1980 příspěvků 25.7.12 13:36

@Pavučinec plyšový Já bych radši kolena a lokty, než něčí vyžrané pneumatiky, když už si mám teda vybrat :D. A pokud je ten basketbalista tak velký, že se nevejde do sedačky (což pochybuju), tak by to pro něj asi platilo taky.

ciernykocur
132 příspěvků 25.7.12 14:27

Ja keď som nad tým rozmýšlala, došla som približne k takému modelu (netvrdím, že je praktický, ale spravodlivý), že cena letenky by bola rozdelená na dve časti - jedna fixná za obsadené sedadlo (a keď niekto potrebuje dve, tak proste za dve), pretože nie sme voľne stohovateľní ako balíky a ekonomicky je jedno, či tam sedí 25 kg dieťa, alebo 100 kilový cvalík a aj administratíva je rovnaká. Proste tam už nik iný sedieť nemôže (toto robia v autobusoch - dieťa zadarmo, bez nároku na sedadlo, ak chce sedadlo, tak polovičná cena).
Druhá časť by bola za vezenú váhu. Živú aj batožinovú.
Diskriminačné? Podľa mňa nie. Nie je to odôvodnené žiadnym názorom, že ľudia by nemali byť príliš ťažkí a bláá, ale odvodené od reálnych nákladov.

Lola
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 25.7.12 14:27
@Coraline píše:
Příplatek bych brala pouze u lidí, kteří se nevejdou do jedné sedačky, tam je to jasné. S tou váhou by to bylo fakt trapné.

Bohužel, to jasné není. Musíte nějak jasně definovat, kdo utlačuje souseda ještě přijatelně a kdo už musí zaplatit 2×. Měření objemu pasu (nedejbože sedu) bych osobně považovala za ještě trapnější, než šupky dupky na váhu (i s kufrem, ať to číslo ti citlivější můžou svádět na něj).

Edit: @ciernykocur: přesně tak, jde jen o reálné náklady na přepravu, žádnou diskriminaci.

zelena
157 příspěvků 25.7.12 14:51

Kam ste to všetci chodili do škol, že vás takto týrali na telocvikoch? Proti známkovaniu telocviku nič nemám. Na ZŠ sme ho teda známkovaný nemali ani my, ale to sme boli ešte deti a hlavne poslušné, takže ak niekto nebol naozaj chorý, tak jednoducho cvičil. Skákali sme aj cez kozu, robili sme mlynské kolesá, ale keď to niekomu nešlo, tak mu to jednoducho nešlo, z toho sa nestrieľa. Na strednej sme ho už známkovaný mali, ale podstatné bolo, že sme naň chodili a cvičili sme.
Osobne by som telocvik nerušila, koľkokrát je to jediná pohybová aktivita, ktorú tie deti v dnešnej dobe majú a častokrát keby nebola známkovaná, deti stratia akúkoľvek motiváciu sa telocviku zúčastňovať. Paradoxné je, že ich rodičia podporujú a vybavujú im tie nezmyselné oslobodenia od tv.
Ale čo ja viem, ja som z malého mesta. Tam každý po škole chodil na toľko krúžkov, aby mal na každý deň aspoň jeden, lebo inak nebolo poobede čo robiť a von s detiskami sme mohli, až keď už boli rodičia doma. A ešte sme skoro všetci povinne chodili do školskej družiny a to sme sa skoro celý čas hrali na školskom dvore. Existuje ešte vobec niečo také?

Příspěvek upraven 25.07.12 v 15:02

Coraline
1980 příspěvků 25.7.12 14:58

@zelena A to já v tomhle svoje dítě klidně podpořím, pokud bude mít jinak sportu a pohybu dostatek. Je fakt, že na gymplu jsme měli už pohodového učitele, který to taky kdovíjak nehrotil, ale to už jsem ten odpor k tělocviku měla vybudovaný ze ZŠ. Prostě mi to přišlo jako zbytečná činnost, zbytečné zpocení se uprostřed vyučování. Raději jsme se v šatně (nebyla jsem sama) učily na další předmět třeba. On to nebyl zase nějaký nevydržitelný teror ani na ZŠ, klidně přiznám, že to bylo hlavně o tom, že mi ty klasické věci, co se v těch hodinách dělají, absolutně nešly. Já chtěla dělat to, v čem jsem byla dobrá, a naplno, ne se crcat s gymnastikou a atletikou, když na to nemám buňky.

Karoleenah
2322 příspěvků 25.7.12 15:07

@zelena Závidím všem, kdo na základních a středních školách prošli bezproblémovým tělocvikem! Já měla vždycky štěstí na zběsilé tělocvikáře, kteří nebyli s to pochopit, že někomu jde cvičení líp a někomu hůř a známkovali jak o život. Což v kombinaci s tím, že na gymplu jsme měli tělocvik vždycky od 7 hodin ráno, dopadlo tak, že jsem se při známkovaném běhu na 1500m na trati prostě pozvracela. :) A takových zkušeností mám bohužel povícero. Dvojku z tělocviku jsem měla hned několikrát a ve většině případů to byla moje jediná dvojka na vysvědčení. S odstupem času mi to připadá trochu absurdní, já nikdy nebyla tlustá a nejsem ani úplně nemotorná, dobře plavu, chodím tančit, taky ráda lyžuju a jezdím na in-linech, jen jsem prostě měla tu smůlu, že gymnastiku, atletiku a míčové hry nesnáším a tělesná výchova na českých školách holt v osnovách nic jiného snad ani nemá.
A známkování na mě působilo úplně opačně, měla jsem tendenci se tělocviku vyhýbat o to víc, když jsem věděla, že i když se budu snažit jak chci, stejně dostanu blbou známku, protože na to prostě fyzicky nemám, k vyšší účasti nebo výkonům mě to rozhodně nemotivovalo.

zelena
157 příspěvků 25.7.12 15:08

Ja to chápem, ja som mala zase odpor k nemčine, zrušíme teraz na školách nemčinu? :) A u detí vo vývoji je doležitý nielen rozvoj mysle, ale aj tela. Ja som, čo sa týka telocviku a športov tiež úplné poleno (nechápem prečo, všetci v mojej rodine sú športovci a otec bol zrovna telocvikár:D) Nikdy som nevedela behať, skákať, hádzať, neviem hrať volejbal ani basketbal. Ale predpokladám, že si nebola jediná, komu to nešlo. Keď vás viac hneď sa to znáša lepšie. Ja nevidím problém ani tak v telocviku ako takom, skor v tom aký prístup k nemu daný vyučujúci zaujme. Ale to je tak so všetkými predmetmi v škole.

@Karoleenah …ja som mala na gymnáziu z telecviku aj trojku :D Je to o prístupe vyučujúceho bohužiaľ. Mnoho tých učiteľov totiž nechápe, že tá telesná výchova tam nie je celkom na to, aby z každého vykresala profesionálneho športovca, ale preto, že žiaci/študenti celé hodiny sedia v tej triede v laviciach a telocvik má byť uvoľnovacia hodina, na ktorej si máš oddýchnuť od premýšľania a rozhýbať to usedené telo.

Příspěvek upraven 25.07.12 v 15:13

Charlene
282 příspěvků 25.7.12 15:12

No, já jsem (byla) pohybově nadaná, takže tělocvik na základce mi nevadil. I když jsme jeli podle tabulek, známkovalo se všechno. Co ale mě vadilo byl školní bazén. Voda byla žlutá, já se jako malá topila, takže z vody hysterák, hodina plavání jednou týdně… To byl skutečně horor… Když jsem se chtěla ulejt, tak jsem byla samozřejmě rozmazlenej fakan, co se nechce hýbat…

Coraline
1980 příspěvků 25.7.12 15:15

@zelena Jenže třeba jazyky jsou užitečné, ty v životě s velkou pravděpodobností využijete. I tu matematiku (jak tu já nesnášela). Výmyk, šplh o tyči a skok přes kozu, nestanete-li se agentem s povolením zabíjet, asi ne.

Karoleenah
2322 příspěvků 25.7.12 15:25

@Coraline Což o to, takto by se dalo argumentovat i u literatury, že její znalosti v tom rozsahu, co se vyučuje na středních školách, využijete akorát v AZ kvízu, já to vnímám prostě jako součást všeobecného vzdělání, stejně jako to prokleté skákání přes kozu. Ráda bych ale ve výuce TV viděla i nějaký pokrok a výuku trochu zábavnější a méně násilnou formou, hlavně aby to ty děcka víc bavilo. Třeba jeden můj příbuzný měl při výuce na VŠ jako „vedlejšák“ učitelství tělocviku na jednom gymnáziu a učil tam pro mě naprosto úžasným způsobem, vzal třeba studenty omrknout slalomový kanál v Troji nebo do výuky přivedl reprezentanta v řeckořímském zápasu a kdo chtěl, mohl se naučit základy, víc v hodinách i debatovali a probírali teoretické věci, to mi přijde úplně super. Jasně že na menších městech nebo vesnicích je to s těmi možnostmi obtížnější než v Praze, ale jde mi spíš o ten celkový přístup k výuce.

zelena
157 příspěvků 25.7.12 15:26

@Coraline Chápem, stále ale stojím za tým, že tento anti-telocvikový problém je sposobený prístupom vyučujúcich a samozrejme aj učebnými osnovami a všeobecne sposobom, akým „u nás“ školstvo z časti stále funguje. Ten socialistický model sa v ňom niekde asi drží dodnes. Bože keď si spomeniem na biele tričká, cvičky a modré alebo červené trenky… zmeniť niečo určite treba, ale nie rušiť, ona by to vlastne mala byť „oddychová“ hodina.

monicka
566 příspěvků 25.7.12 15:33

@Coraline Kdybychom k tomu ale přistupovali takhle, tak potom není nutné zachovat ani složitější matematiku (já jsem od maturity použila maximálně tak trojčlenku), chemii, fyziku, dějepis a v zásadě všechno ostatní kromě čtení psaní a základních počtů. Myslím, že tělocvik je důležitý, ale neměl by být podle nějakých tabulek, ale soustředit se spíš na to, co děti baví a u čeho se budou dobrovolně hýbat - třeba já jsem se vždycky na tělocvik vyloženě těšila, když měl být softbal nebo floorbal. A pořádně ty aktivity prostřídat - my jsme v posledních třech ročnících skoro každou hodinu hrály volejbal (kluci fotbal) a musím říct, že bych daleko radši šla běžet nějaký dlouhý běh, protože to byla strašná otrava. Tam už ale spíš záleží na učiteli, jak si ty hodiny udělá. Ale souhlasím, že učit výmyk a různé další obskurní gymnastické cviky je asi zbytečné.

Coraline
1980 příspěvků 25.7.12 15:39

@Karoleenah @monicka Já ale nezatracuji pohyb jako takový, výše jsem psala, že jsem ve volném čase dobrovolného pohybu měla dost. I jsem vystřídala dost různorodých sportů (od tance, přes míčové hry, po bojové umění). Já jsem pro to, aby měly děti povinně pohyb. Ale ne takový, jaký je v hodinách tělocviku. Asi jako psala @zelena - socialistický přístup. Vy si myslíte, že to něco v těch dětech rozvíjí a zdokonaluje? Vžyť ani není čas je to dobře naučit. A opravdu - i široký rozhled v literatuře a vyšší matematika mi přijdou užitečnější než výmyk.

Lola
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 25.7.12 15:44

Také jsem jako dítě tělocvik nesnášela, ale všechno je to o vyučujících… Střelení tělocvikáři se snaží z každého vychovat olympijského vítěze, ti dobří chápou, že o tom to není. Nenáviděla jsem gymnastiku, nikdo na to nemůže být větší kopyto než já, ale uznávám, že i to má něco do sebe, protože to učí člověka obratnosti a pohyblivosti, takže je pak větší pravděpodobnost, že běžné zakopnutí nějak vyberu, namísto toho, abych si přitom nabila ústa. Jenže mi nikdo nikdy nevysvětlil, jak se to má udělat.

Můj starší syn na základce také nesnášel tělocvik, ale jakmile přešel na víceleté gymnázium, začal ho bavit. Dostali totiž rozumného profesora, který jim sice taky měří časy a délky, ale pokud to někomu nejde, vezme si tyto dřevoidní studenty stranou a tam jim v klidu vysvětluje techniku šplhu, skoku přes kozu, běhu přes překážky, apod. zatímco ti, co už to zvládli, hrají fotbálek. Na základce to ředitel-tělocvikář řešil tak, že je všechny seřval.

ciernykocur
132 příspěvků 25.7.12 15:55

Telocvik som vcelku neznášala. Som pomalší typ, ktorý potrebuje preniknúť do pointy daného pohybu, aby sa niečo naučil. Kolektívne športy preto boli horor. Každý bol lepší a preto mi neprihrávali, tým pádom som sa nič nenaučila a bludný kruh bol na svete. Naopak som mala rada hodiny šplhu na tyči, alebo skákania cez kozu. Bolo to niečo nové, vysvetlilo sa ako sa to má robiť a každý mal rovnako veľa pokusov. Tam sa zrazu ukázalo, že totálne drevo nie som. Stigma ale zostala a dodnes bojujem s tým, že šport nie je fuj. Individuálne záležitosti mi idú - turistika a ľahké lezenie, tanec, kajak…
A k necvičeniu: ja som z reálnych dôvodov nesmela pol roka cvičiť (a že mi to chýbalo, ani na tábore som nesmela polovicu hier, kde sa podbehlo alebo dvíhalo hrať!) ale učiteľka s myslela, že je to „vybavené“. Každú hodinu som musela preto písať novú esej na tému šport. Na konci mi už naozaj dochádzala inšpirácia…
Ale pozitívny vzťah k pohybu v nejakej forme je podľa mňa veľmi dôležitý a preto si predstavujem takú telesnú, že nie na, tu máte loptu a hrajte futbal, ani že trénujeme na bežecké limity. Ale takú, že decká si prejdú základmi najrôznorodejsich pohybov. Aj tie kolektívne športy, ale aj gymnastika, atletika, plávanie, turistika, vodáctvo, šerm, tanec alebo čojaviemčo. Proste nech to je pestré, aby deti videli, aky rozmanitý a fajn môže byť pohyb.

Pavučinec plyšový
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 25.7.12 16:23

Na tělocvik taky nevzpomínám moc ráda. Byla jsem velké, tlusté, obrýlené nemehlo a nešlo mi snad vůbec nic. Cvičení na nářadí mi připadalo vysloveně nebezpečné. Při přeskoku kozy jsem byla naprosto přesvědčená, že pokud se nějakým zázrakem dostanu přes, upadnu na druhé straně na obličej, tak jsem si pro jistotu sundávala brýle a jednou jsem ve své krátkozrakosti sejmula naši drobnou tělocvikářku. O míčových hrách raději ani nemluvím. Takže tělocvik zachovat, pohyb je důležitý, ale měla by se vymyslet nějaká neškodná aktivita pro méně šikovné žáky - třeba pingpong.
A ještě jedna věc - maminka mi vyprávěla, že se ve škole museli o přestávkách povinně procházet po školním dvoře. Dneska na většině škol nesmí děti o přestávce málem vystrčit nos ze třídy a jenom se po nich dvakrát týdně požaduje sportovní výkon. Není to postavené na hlavu?

stéblo
58 příspěvků 25.7.12 18:07

Tělocvik současnosti…skutečná realita několika posledních let…
co disciplina, to limit známku od známky…
dítě nafasuje kartičku, rodiče sledují zapsané výkony…
je vaše dítě dobré v mnohém jiném a v TV ne…nezájem…
neuběhne? neuklikuje? nevyšplhá?…no tak to má horší trojku…
jo tak…ona současně spolupracuje, není drzá, nezapomíná věci na převlečení a většinou se trapně nevymlouvá na „své dny“???
no tak u mne tedy za dvě, ale bolí mne oči jak je mhouřím…
co na tom, že ta dvojka byla JEDINÁ na celém vysvědčení na druhém stupni základní školy v třídě specializované na matematiku?
co si pak to dítě pomyslí o systému, když kámoška z jiné školy má za jedna z TV, protože si umí zavázat brusle?

Pattie
23 příspěvků 25.7.12 18:28

Pro rušení tělocviku na školách určitě nejsem, ale jednoznačně jsem pro úpravu osnov. Myslím, že ten, kdo tvrdí, že se v tělocviku nesnaží jen líní/počítačem zkažení rozmazlenci, nebo obézní tlouštíci, nikdy nezažil ten správně „hororový“ tělocvik.
Nikdy nezapomenu na tělocvik na základce, který učila „pedagožka“, mimo jiné také zapálená kulturistka. Pro přiblížení - byla jsem naprosto zdravé, dokonce přímo vyhublé dítě, které jako malé běhalo celé dny venku, hrálo míčové hry apod., nicméně jakmile začal školní tělocvik, všichni byli lepší než já - do dnes je to pro mě neskutečná záhada, protože i když jsem znala techniku a měla 40 kilo, nikdy jsem nedokázala vyšplhat po tyči, udělat hvězdu, předbíhaly mě i obézní děti, ve všem jsem byla nejhorší - někomu není prostě shůry dáno :D
Jenže se prostě podle vyučující musely plnit známkové tabulky, takže zcela běžná praxe v momentě, kdy jsem ve 3/4 trasy kilometrovém běhu zvracela do příkopu, bylo napsat do žákovské pětku a poslat mě s brekem domů. Trestem za to, že někdo doběhl poslední, bylo poslat ho běžet stejnou trasu znova, asi aby ho to motivovalo, nebo co… Samozřejmě nastoupila šikana, posmívání se, nikdo mě nechtěl v týmu - učitelka to plně podporovala, protože jak vysvětlila mé mamince, „donutí mě to víc se snažit“. Rodiče by mě k samostatné fyzické aktivitě nedohnali ani dvoumetrovou tyčí. Jo, a v devítce jsem k samým jedničkám a pár dvojkám dostala z tělocviku trojku, takže jsem se nedostala na vysněnou střední, kde se bralo podle průměru.

Mimochodem, nakonec to možná bylo dobře, protože na gymplu jsme měli na tělocvik úžasnou energickou dámu, která s námi cvičila jógu, pilates, tančili jsme zumbu a dokonce nechala na pár hodinách spolužačku, aby nám ukázala, jak se dělají některé figury z pole dance :) Kdo byl sportovně založený, s tím individuálně dělala atletiku, gymnastiku apod., ale nikoho nikdy do ničeho nenutila. Na konci roku se vždy v indexu objevilo pár záhadných jedniček a bylo :) Každopádně jsem díky ní získala velice pozitivní vztah ke sportu, jenže bohužel trochu pozdě, takže teď ve dvaceti musím trochu dohánět, aby mi decentní pneumatička zmizela.

Prostě, věřím, že pokud děti získají z tělocviku pozitivní přístup ke sportu, mnohem míň se do něj někteří budou v dospělosti muset nutit…

Konvalinka
244 příspěvků 25.7.12 18:36

@stéblo Je to tak, je to u každé školy (nebo spíš každého učitele) jiné. Když jsem chodila na základku já, tak učitelé běžně dávali děvčatům z tělocviku jedničky, aby jim nepokazili vysvědčení dvojkou. Mě to tenkrát štvalo, protože jsem těch dvojek mívala víc a z tělocviku jsem ji většinou dostávala taky. Přišlo mi nespravedlivé, že šprtky, které jsou mnohem větší dřeva než já, dostaly jedničku. Takže za mě je dvojka z tělocviku na vysvědčení se samými jedničkami naprosto v pořádku, pokud je dítě opravdu slabé. Nebo ať se teda dá jednička všem, ale to by se už tělocvik nemusel známkovat vůbec.

stéblo
58 příspěvků 25.7.12 18:54

@Konvalinka aby nedošlo k omylu - já s tou dvojkou problém nemám, ani štíhlá dcera, která nemá s pohybem žádné trable…
jen to bylo těžké vysvětlit v okolí ( rodina, známí) tu nejednotnost v známkování na různých základních školách…

kacenka.smile
428 příspěvků 25.7.12 19:12

Tělocvik
Nevadí mi známkování, nevadí mi ani špatné známky, když holt nesplním limit z tabulek. Vadí mi posměšky od učitelů, to, že nabádají k posměškům ostatní. Vadilo mi, když učitel nedokázal předvést to, co po nás požadoval. Vadilo mi, když má učitel oplzlé poznámky, když se celkově chová tak, jakoby sexuálně harašil. Vadil mi křik, vadilo mi, když dával pětky těm, co se snažili, stejně jako těm, co danou věc ani nezkusili. Za celou svoji školní docházku jsem měla ráda tělocvik jen na prvním stupni (a pak sporty na VŠ). S tělocvikem, až na gymnastiku, jsem nikdy neměla problém po té fyzické stránce, vždycky to kazil nemožný učitel.
Ve volném čase jsem od mala provozovala pohyb ráda, jen tělocvik byl noční můrou.

Konvalinka
244 příspěvků 25.7.12 19:25

@stéblo Tak to mě mrzí, učitele si člověk nevybírá a myslím že vysvětlovat systém známkování lidem není třeba, každý soudný člověk ví, jak to na školách chodí. Nechápu tu trojku, z tělocviku a dalších podobných předmětů by se měla dávat nejhůře dvojka, trojka maximálně tak za drzé sabotování výuky. Učitel, který dá méně nadanému dítěti trojku a ještě se ohání tabulkami je u mě pitomec.

Ještě jsem si vzpomněla, že můj kamarád, učitel tělocviku, říká, že děti jsou čím dál více neohrabanější a většina jich nedokáže udělat kotoul - na střední škole. Hodně jich má omluvenky, cvičení je nebaví a je těžké je nějakým sportem zaujmout. S dobou před patnácti lety nesrovnatelné. Toť pohled z druhé strany.

stéblo
58 příspěvků 25.7.12 19:41

@Konvalinka to je problém „výchov“ myslím obecně…
„naše dítě nemá sluch“…no ale snad je schopné naučit se noty za sebou, styly, skladatele, hudebníky, napsat referát o jednom koncertu ročně…
„dyš von ten náš kluk na to malování nejni“…to přeci neznamená, že výtvarku provejrá… čímž se obloukem dostávám k základnímu tématu… zakopaný pudl je dle mého v rodičích

Stránka:  « Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 14 Další »
Váš příspěvek

Dárek, který ocení? Tričko pod košili, které nepropotí

Pokud nevíte, čím obdarovat vašeho muže, napovíme – tričko pod... Celý článek

Články z Expres.cz

Pražský fenomén beer bikes: Stížnosti se množí ze všech stran, policie je bezradná

Beer bike neboli pivní kolo jistě už alespoň jednou spatřil každý, kdo...

Rodí se další legenda: Mikolas jde ve stopách Gotta, z Eurovize má větší šance

Zpěvák Mikolas Josef (22) se postaral o neuvěřitelný úspěch. Ve světové...

Poslední článek:
10 módních specialit českých mužů

Autor: Matouš

Máme několik ryze českých skvostů... čím perlí pánská móda a „vkus“? Celý článek